Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 3 października 2017

Wspólnie z innymi nauczycielami chcę nawiązać kontakt z podobną placówką...

Sprawozdanie z pobytu w Irlandii w ramach projektu edukacyjnego Gminy Wadowice. Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu „ Mobilność kadry edukacji szkolnej”.

Nazwisko i imię : Marta Turek  (Przedszkole Publiczne nr 2 w Wadowicach)
Miejsce realizacji projektu : Irlandia- Cork
Termin realizacji projektu : 26.06.-7.07.2017 r.
W dniach 26.06 – 7.07. 2017 r. przebywałam w Irlandii w mieście Cork. Uczestniczyłam tam w kursie językowym ( 20 godzin tygodniowo). Kurs realizowałam w szkole językowej ACET Active Centre of English Training, 16 St. Patrick Place Wellington House , Wellington Rd., Cork. Codziennie brałam udział w lekcjach języka angielskiego, w grupie 10 osobowej składającej się z samych Polaków. W takiej grupie trudno było nie porozumiewać się w języku ojczystym, ale bardzo starałyśmy się nie używać naszego języka.
Wspólnie z koleżanką Joanną Kurnik byłyśmy gośćmi rodziny O, Connor. W każdym dniu porozumiewałyśmy się z gospodarzami w języku angielskim, na początku sprawiało nam to trudność ale z biegiem czasu wychodziło  nam to coraz lepiej. Ponieważ dojeżdżałyśmy codziennie do szkoły autobusami więc musiałyśmy również posługiwać się językiem angielskim w środkach komunikacji miejskiej. W czasie pobytu w Irlandii poznawałam ten kraj poprzez uczestnictwo w wycieczkach zorganizowanych przez biuro turystyczne Paddy Wagoon oraz organizowanych samodzielnie. Odwiedziłam miasto portowe Kinsale i Cobh oraz Blarney i piękne klify Moher.
W czasie realizacji projektu podniosłam poziom swoich umiejętności językowych poprzez udział w zajęciach języka angielskiego, codziennego porozumiewania się z Irlandczykami oraz z innymi studentami szkoły ACET. Zwiększył się mój zasób słów, stosowanie struktur gramatycznych, poprawiłam skuteczność komunikacji w piśmie i w mowie. Potrafię słuchać tekst ze zrozumieniem oraz udoskonaliła się moja umiejętność reagowania językowego.
Propagowałam realizowany projekt przez zawieszenie plakatu „Mobilność kadry edukacji szkolnej” w szkole, w której odbywały się lekcje języka angielskiego oraz rozmowy z uczestnikami projektu z innych państw Unii Europejskiej. `

W czasie pobytu w Irlandii miałam możliwość doskonalenia zawodowego w formie, w której do tej pory nie uczestniczyłam. Wykorzystam zdobytą wiedzę oraz zakupione materiały do pracy w przedszkolu, zwłaszcza że, od 1.09.2017 r. będzie w naszej placówce realizowana innowacja pedagogiczna „Przedszkolak w Europie” przez kolejne dwa lata. Wspólnie z innymi nauczycielami chcę nawiązać kontakt z podobną placówką, będę propagować wielokulturowość i zainteresowania współczesną Europą podczas zajęć dydaktycznych i wychowawczych z przedszkolakami. Podzielę się zdobytą wiedzą z personelem i rodzicami poprzez przygotowanie gazetek tematycznych, imprez okolicznościowych, edukacyjnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz