Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 19 października 2017

Belgia - królestwo czekolady (scenariusz zajęć).

W Przedszkolu Publicznym nr 2 w ramach działań projektowych w miesiącu pażdzierniku dzieci z wszystkich grup poznają kraj Belgia. Królestwo Belgii ze stolicą w Brukseli to  państwo, o którym dzieci się mogą dużo dowiedzieć. Każdy maluch na pewno zapamięta, że w Belgii dużo  produkuje się i  spożywa  czekolady w różnych postaciach. W kraju tym też powstały ulubione przez dzieci Smerfy. Oczywiście przy poznawaniu Belgii jest doskonała okazja do zapoznania przedszkolaków z trudniejszym tematem  jakim jest Unia Europejska. 

Dzień otwarty dla rodziców  w grupie ,,Biedronki" – 4 października 2017  roku        
Scenariusz zajęć:                                                                                       
  Temat: -  Belgia –królestwo czekolady. „Czekoladowy dzień”- zabawy  z  belgijską,  najlepszą czekoladą na świecie. Wykonywanie i dekorowanie pralinek. Poznanie sposobu powstawania nutelli   z wykorzystaniem ciemnej czekolady- smakowanie.
Udział rodziców we wspólnym tworzeniu słodkich przekąsek i zabawie w grupie przedszkolnej.
Przebieg;
1.      Przybliżenie wiadomości o  Belgii.
-Belgia ma najlepsza czekoladę na świecie, mającą ponad 300 letnią tradycje.
-W  tym kraju produkuje się ponad 170 tysięcy ton czekolady rocznie, która sprzedawana jest w ponad dwóch tysiącach sklepów, przeciętnie Belg zjada rocznie ponad 9 kilogramów czekolady. Nie dziwi więc, że są oni wręcz uzależnieni od niej.
-Jeśli chodzi o czekoladki, to najsłynniejsze są belgijskie pralinki, a ich początki sięgają 1857 roku. "Pan Neuhaus, który prowadził aptekę w Brukseli musiał wysłuchiwać skarg ludzi na gorzkie i niedobre lekarstwa. By lepiej smakowały, postanowił oblekać tabletki czekoladą. Od tego czasu zaczęto wymyślać, czym można byłoby wypełnić taką czekoladę - jakim nadzieniem i tak powstały pralinki"
2.     Oglądanie ilustracji oraz czekolady w trzech smakach: ciemna-gorzka, mleczna, biała- smakowanie jej.
3.     Wspólne z dziećmi wykonywanie nutelli orzechowo-czekoladowej – dz. poznaje proces jej powstawania.
4.     Dzieci w smerfnych czapkach i białych fartuszkach przy stolikach wspólnie z rodzicami wykonują pralinki i obtaczają je w różnych posypkach; umieszczają je w papilotkach.
5.     Smarowanie wafli wcześniej przygotowana masą orzechowo-czekoladową – smakowanie, próbowanie, zjadanie – rodzice też próbują.

6.     Wspólna zabawa do muzyki Soul Control - Chocolate (Choco Choco).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz