Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 16 października 2017

Scenariusz zajęć z języka angielskiego: „Ubrania i dodatki – lekcja powtórzeniowa” – wykorzystanie platformy kahoot

Nauczyciel: Iwona Blarowska
Klasa: 6 SP
Data: 12.09.2017
Czas: 45 min.
 Cele: uczeń zna słownictwo z kategorii ubrania i dodatki, zna czasownik wear, potrafi opisać co ma na sobie wybrana osoba używając konstrukcji: He/She is wearing ….. .

Metoda pracy: aktywizująca
 Forma pracy: w grupach
 Środki dydaktyczne: laptop, rzutnik, ekran, urządzenia mobilne: smartfony lub tablety, zdjęcia wycięte z kolorowych gazet przedstawiające różnorodnie ubrane osoby

Przebieg zajęć:
 I ok. 30 min.
1. Powitanie, sprawdzenie obecności, przedstawienie tematu lekcji.
2.Nauczyciel dzieli uczniów na trzyosobowe grupy, jedna osoba w grupie posiada smartfon z dostępem do internetu.
3. Nauczyciel loguje się na platformie kahoot.com .
4. Uczniowie logują się na platformie kahoot.it .
5. Nauczyciel wybiera uprzednio przygotowany składający się z 25 ilustrowanych pytań quiz 'Clothes'.
6. Uczniowie wpisują ukazujący się na ekranie PIN gry, nazwę grupy i jej uczestników.
7.Uczniowie udzielają odpowiedzi na wyświetlające się na ekranie pytania wybierając na swoich smartfonach odpowiedni kolor – każdej z czterech możliwych odpowiedzi przyporządkowany jest inny kolor.
8. Grupa która zaznaczy najszybciej bezbłędną odpowiedź zdobywa najwięcej punktów.
9. Po każdym pytaniu na ekranie ukazują się: prawidłowa odpowiedź, odpowiedzi zaznaczone przez poszczególne grupy liczba punktów zdobytych przez każdą z grup punktów.
10. Po rozwiązaniu przez uczniów całego quizu na ekranie ukazują się końcowe wyniki, suma punktów uzyskanych przez poszczególne grupy.
11. Nauczyciel nagradza uczniów zwycięskiej grupy bardzo dobrymi ocenami

II ok 15 min.
1. Nauczyciel przypomina czasownik wear - nosić opisując ubiór dwóch uczniów z klasy: He's wearing … , She's wearing……,, uczniowie zgadują kto spośród nich jest opisywany.
2. Nauczyciel rozdaje uczniom wycinki z kolorowej prasy przedstawiające różnorodnie ubrane osoby ok. sześć zdjęć na grupę.
3. Pracując w trzyosobowych grupach i wykorzystując strukturę: He's/She's wearing……. uczniowie kolejno, pojedynczo opisują ubiór wybranej osoby na zdjęciu, reszta grupy ma za zadanie odgadnąć jakie zdjęcie jest opisywane.
4. Nauczyciel monitoruje pracę uczniów.
5. Podsumowanie i zakończenie zajęć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz