Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 9 maja 2017

Szkoleniowa Rada Pedagogiczna - neurodydaktyka

W Zespole Szkół nr 1 w Choczni odbyła się szkoleniowa Rada Pedagogiczna, której tematem była „Neurodydaktyka - nauczanie przydatne mózgowi - praktyczne rozwiązania”.



W celu zastosowania innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych stworzonych przez naszych zachodnich sąsiadów, gdyż twórcą jest niemiecki dydaktyk matematyki Gerhard Preiß, grono pedagogiczne zostało przeszkolone w kwestii neurodydaktyki. Na szkoleniu nauczyciele przekonali się,  że jest  to kreatywne przekraczanie granic, czyli edukacja z wyobraźnią. Dotyczy przełamania schematów myślenia, działania  i kształcenia aktywizującego,  wyzwalającego samodzielność i inicjatywę u uczniów.  Neurodydaktyka jest to po prostu nauczanie przyjazne mózgowi, w którym mózg ucznia jest miejscem pracy nauczyciela. Bazuje ono na ciekawości poznawczej uczniów, wykorzystując  silne  strony mózgu, łącząc wiedzę z emocjami, pozwalając  uczniom na stawianie hipotez i samodzielne szukanie rozwiązań.  Na szkoleniu zaprezentowano  jak projektować lekcje, aby były ciekawe  dla szybko uczącej się struktury mózgowej i  jak pobudzić  aktywność sieci neuronalnej, a tym samym zainicjować proces uczenia się. Wszyscy nauczyciele, a zwłaszcza Ci przygotowujący się do projektu „Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej”, aktywnie brali udział w szkoleniu, wykorzystując podstawową wiedzę i umiejętności językowe przy omawianiu materiałów szkoleniowych przygotowanych w języku angielskim.



W języku angielskim funkcjonują raczej pojęcia: „brain friendly learning” i „brain compatible learning”. W Polsce termin „neurodydaktyka” staje się coraz bardziej popularny i funkcjonuje zarówno w literaturze fachowej, jak i popularnonaukowej.

Koordynator placówki: Kinga Cholewka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz