W Zespole Szkół nr 1 w Choczni odbyła się szkoleniowa Rada Pedagogiczna,
której tematem była „Neurodydaktyka - nauczanie przydatne mózgowi - praktyczne
rozwiązania”.
W celu zastosowania innowacyjnych rozwiązań dydaktycznych stworzonych
przez naszych zachodnich sąsiadów, gdyż twórcą jest niemiecki dydaktyk matematyki Gerhard Preiß,
grono pedagogiczne zostało przeszkolone w kwestii neurodydaktyki. Na szkoleniu nauczyciele
przekonali się, że jest to kreatywne przekraczanie granic, czyli
edukacja z wyobraźnią. Dotyczy przełamania schematów myślenia, działania
i kształcenia aktywizującego, wyzwalającego samodzielność i
inicjatywę u uczniów. Neurodydaktyka jest to po prostu nauczanie
przyjazne mózgowi, w którym mózg ucznia jest miejscem pracy nauczyciela. Bazuje
ono na ciekawości poznawczej uczniów, wykorzystując silne strony
mózgu, łącząc wiedzę z emocjami, pozwalając uczniom na stawianie hipotez
i samodzielne szukanie rozwiązań. Na szkoleniu zaprezentowano jak
projektować lekcje, aby były ciekawe dla szybko uczącej się struktury
mózgowej i jak pobudzić aktywność sieci neuronalnej, a tym samym
zainicjować proces uczenia się. Wszyscy nauczyciele, a zwłaszcza Ci
przygotowujący się do projektu „Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej”, aktywnie
brali udział w szkoleniu, wykorzystując podstawową wiedzę i umiejętności
językowe przy omawianiu materiałów szkoleniowych przygotowanych w języku
angielskim.
W języku angielskim funkcjonują raczej pojęcia: „brain friendly
learning” i „brain compatible learning”. W Polsce termin „neurodydaktyka” staje
się coraz bardziej popularny i funkcjonuje zarówno w literaturze fachowej, jak
i popularnonaukowej.
Koordynator placówki: Kinga Cholewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz