GRUPA: dzieci 3-letnie
PLACÓWKA: Przedszkole Publiczne Nr 2 w Wadowicach
IMIĘ I NAZWISKO PROWADZĄCEJ: mgr Iwona Marczyńska
OBSZAR: Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematycznąDZIEDZINA: Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozumieniu i stosowaniu pojęć matematycznych.
STANDARDY:
- dz. potrafi nazwać podstawowe 4 kolory ( czerwony, żółty, zielony, niebieski); poznaje ich nazwy w języku angielskim: red, yellow, green, blue
- dz. potrafi poprawnie policzyć do 3 ; próbuje policzyć po angielsku: one, two, three
- dz. potrafi samodzielnie ułożyć zbiór 1,2,3-elementowy za pomocą liczmanów poprzez dodanie jednego elementu
- dz. potrafi poprawnie nakleić 3 kropki na sylwetę biedronki
TEMAT ZAJĘCIA : „ Spotkania na wiosennej łące „ - dziecko utrwala liczebnik główny 3. Przelicza zbiory złożone z 1, 2, 3, elementów- porównuje liczebność tych zbiorów. Poprawnie nazywa kolory i liczby do 3 po polsku i angielsku.
CEL GŁÓWNY:
Stwarzanie sytuacji edukacyjnych motywujących dzieci do podejmowania działań matematycznych w zakresie przeliczania do trzech oraz rozpoznawania i nazywania podstawowych czterech kolorów.
CELE OPERACYJNE:
- dz. nabywa umiejętność przeliczania na konkretach do 3
- dz. nabywa umiejętności dostosowania się do poleceń nauczyciela,
- dz. nabywa umiejętność radzenia sobie z nazywaniem kolorów po polsku i angielsku
- dz. nabywa umiejętność przeliczania na konkretach do 3
- dz. nabywa umiejętności dostosowania się do poleceń nauczyciela,
- dz. nabywa umiejętność radzenia sobie z nazywaniem kolorów po polsku i angielsku
- dz. nabywa umiejętność przeliczania do 3 po polsku i angielsku
- dz. nabywa umiejętność tworzenia zbiorów 1, 2,3-elementowych poprzez dokładanie jednego elementu
METODA:
-czynne: zadania stawiane dzieciom do wykonania, samodzielne doświadczenia;
-słowne: rozmowa, objaśnianie, instrukcja;
-oglądowe: obserwacja, pokaz.
-słowne: rozmowa, objaśnianie, instrukcja;
-oglądowe: obserwacja, pokaz.
FORMA: grupowa, indywidualna.
POMOCE: liczmany w 4 kolorach; sylwety: biedronek, liści, krokusów i chmurek; klej, postać biedronki i czarne kropki do przyklejania.
PRZEBIEG ZAJĘCIA :
1. Wprowadzenie : Jutro przyjdzie do nas nowa pora roku - wiosna, ale cały czas zastanawia się czy powinna z nami zostać. Słyszałam, że wiosna lubi zabawy matematyczne. Aby przekonać ją by u nas została, pokażemy jej kilka takich zabaw. Myślę że, spodobają się wiośnie i zagości u nas na dobre.2. Nazywanie kolorów liczmanów: szukanie odpowiedników kolorów w przyrodzie, tworzenie kolekcji – segregowanie rozsypanych klocków według podanego kryterium jakim jest kolor. Nazywanie kolorów po angielsku: zielony- green, niebieski- blue, czerwony- red, żółty- yellow.
3.Opowiadanie twórcze N. „Przebudzenie biedronek”- przeliczanie sylwet biedronek, listków, żółtych krokusów i chmurek do 3; dz. dostosowują kolory liczmanów do elementów przyrody wymienionych w opowiadaniu: czerwony- biedronka, zielony-liść, żółty- krokus, niebieski-chmury. Przeliczają do trzech po angielsku: one, two, three.
4. Zabawa ruchowa do rymowanki „Spacer biedronki”:Biedroneczka mała po trawce biegała.
Nóżkami tupała, rączkami machała.
Nóżkami tupała, rączkami machała.
Na listku przysiadała i krokusy powąchała
W kółko się kręciła i kropeczką się bawiła
Gdy deszczyk zaczął padać, pod listkiem się skryła
i bardzo zmęczona spać się położyła.5. Tworzenie zbiorów większych o jeden- dokładanie liczmanów- praca indywidualna w kole. Nad łąką fruwała jedna biedronka (układają jedną biedronkę). Potem przyfrunęła jeszcze jedna (dosuwają jedną biedronkę). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Po południe przyfrunęła do nich jeszcze jedna( dokładają ) Ile jest teraz biedronek? Takie same działania z rozkwitającymi żółtymi krokusami ; listkami na których siadały biedronki czy chmurkami pojawiającymi się na niebie.
W kółko się kręciła i kropeczką się bawiła
Gdy deszczyk zaczął padać, pod listkiem się skryła
i bardzo zmęczona spać się położyła.5. Tworzenie zbiorów większych o jeden- dokładanie liczmanów- praca indywidualna w kole. Nad łąką fruwała jedna biedronka (układają jedną biedronkę). Potem przyfrunęła jeszcze jedna (dosuwają jedną biedronkę). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Po południe przyfrunęła do nich jeszcze jedna( dokładają ) Ile jest teraz biedronek? Takie same działania z rozkwitającymi żółtymi krokusami ; listkami na których siadały biedronki czy chmurkami pojawiającymi się na niebie.
6.Praca przy stoliku- dz. na wcześniej przygotowanych dla nich sylwetach biedronek naklejają po 3 kropki.
7.Podziękowanie dzieciom
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz