GRUPA: 3-4 latki
PLACÓWKA: Zespół Szkół w Jaroszowicach
IMIĘ I NAZWISKO OSOBY PROWADZĄCEJ: mgr
Renata Gurdek
DATA: 18.04.2017
TEMAT LEKCJI: Easter egg hunt - wielkanocne poszukiwanie jajek
CZAS: 45 minut
CELE GŁÓWNY: Uczeń zna różnice w obchodzeniu Świąt Wielkanocnych w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Zna słówka: Easter basket, bunny, chicken, Easter eggs, lamb
CELE OPERACYJNE
Dziecko:
- powtarza i utrwala nazwy przedmiotów i zwierząt związanych z Wielkanocą,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach,
TEMAT LEKCJI: Easter egg hunt - wielkanocne poszukiwanie jajek
CZAS: 45 minut
CELE GŁÓWNY: Uczeń zna różnice w obchodzeniu Świąt Wielkanocnych w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Zna słówka: Easter basket, bunny, chicken, Easter eggs, lamb
CELE OPERACYJNE
Dziecko:
- powtarza i utrwala nazwy przedmiotów i zwierząt związanych z Wielkanocą,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- zgodnie współpracuje w grupie,
METODY:
- słowne: opowiadanie, rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela
- słowne: opowiadanie, rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela
- praktycznego działania
FORMY PRACY: grupowa,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- list
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- list
- zagadki z kartami obrazkowymi
- etykiety z wyrazami,
- koszyk z niespodziankami od Wielkanocnego Zajączka
PRZEBIEG LEKCJI:
- etykiety z wyrazami,
- koszyk z niespodziankami od Wielkanocnego Zajączka
PRZEBIEG LEKCJI:
1.Przywitanie się z dziećmi. Piosenka powitalna zaśpiewana wspólnie w j. angielskim
"Hello"
2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.
3.Rozmowa na temat zwyczajów świątecznych w Polsce.
4.Dzieci opowiadają o tym jak spędzili Święta Wielkanocne i jakie zwyczaje świąteczne panują w ich domach
6.Nauczyciel opowiada dzieciom jak Anglicy obchodzą Wielkanoc.
7.Nauczyciel przybliża dzieciom zwyczaj Easter egg hunt i proponuje wspólną zabawę w zmienionej formie - podchodów
10.Uczniowie słuchają listu od Wielkanocnego Zajączka (Easter Bunny) załącznik nr 1 i szukają kopert z zagadkami załącznik nr 2 zgodnie z kolejnymi wskazówkami załącznik nr 3, ostatnia podpowiedź wskazuje miejsce gdzie ukryty jest koszyk z niespodziankami i życzeniami od Easter bunny załącznik nr 4
11.Podsumowanie lekcji, podziękowanie za wspólną zabawę.
2.Zapoznanie dzieci z tematem lekcji.
3.Rozmowa na temat zwyczajów świątecznych w Polsce.
4.Dzieci opowiadają o tym jak spędzili Święta Wielkanocne i jakie zwyczaje świąteczne panują w ich domach
6.Nauczyciel opowiada dzieciom jak Anglicy obchodzą Wielkanoc.
7.Nauczyciel przybliża dzieciom zwyczaj Easter egg hunt i proponuje wspólną zabawę w zmienionej formie - podchodów
10.Uczniowie słuchają listu od Wielkanocnego Zajączka (Easter Bunny) załącznik nr 1 i szukają kopert z zagadkami załącznik nr 2 zgodnie z kolejnymi wskazówkami załącznik nr 3, ostatnia podpowiedź wskazuje miejsce gdzie ukryty jest koszyk z niespodziankami i życzeniami od Easter bunny załącznik nr 4
11.Podsumowanie lekcji, podziękowanie za wspólną zabawę.
Załącznik nr 1
Kochane Dzieciaki!
Szkoda, że nie mam czasu Was odwiedzić. Jak wiecie przed świętami jestem bardzo
zapracowany, ale obserwowałem Was przez okno i widziałem, jak fajnie potraficie
się razem bawić. Przygotowałem więc dla Was zadania – zagadki. Jestem pewien,
że świetnie sobie poradzicie. Pani z pewnością Wam w tym pomoże. Za
każdą rozwiązaną zagadkę otrzymacie kolejną wskazówkę. Po wykonaniu ostatniego
z zadań dowiecie się, gdzie ukryta jest niespodzianka. Zadania ukryte są w
kopertach ze śladem mojej łapki!
A więc życzę wspaniałej zabawy!
Zajączek z Wielkanocnej Łąki
A więc życzę wspaniałej zabawy!
Zajączek z Wielkanocnej Łąki
Zagadki
1.Długie uszy,
mały ogon,
bardzo jest nieśmiały.
I z ogonkiem, jak pomponik
przez zielone pola goni. Zając - easter Bunny
mały ogon,
bardzo jest nieśmiały.
I z ogonkiem, jak pomponik
przez zielone pola goni. Zając - easter Bunny
2.Upleciony ze słomy,
z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
Podwieczorek też weźmie czasem,
a i grzyby przyniesie z lasu. (koszyk) basket
z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
Podwieczorek też weźmie czasem,
a i grzyby przyniesie z lasu. (koszyk) basket
3.Ma dwa rogi, cztery nogi,
z wełny kożuch na mróz srogi.
Trawę skubie cały ranek,
ten biały..............(baranek) lamb
z wełny kożuch na mróz srogi.
Trawę skubie cały ranek,
ten biały..............(baranek) lamb
4.Kura je zniosła, mama przyniosła,
ugotowała i dzieciom dała. (jajko) Egg
A jak nazywają się jajka:
białe, żółte, ozdabiane,
na Wielkanoc darowane? (pisanki) Easter eggs
białe, żółte, ozdabiane,
na Wielkanoc darowane? (pisanki) Easter eggs
5.Maleńkie, puszyste,
gdy wrona je spłoszy,
wnet z piskiem się skryje
pod skrzydła kokoszy. (kurczę) chicken
gdy wrona je spłoszy,
wnet z piskiem się skryje
pod skrzydła kokoszy. (kurczę) chicken
Załącznik nr 3
1 ZAGADKA UKRYTA JEST W MIEJSCU SKĄD PŁYNIE MUZYKA
2. ZAGADKA UKRYTA JEST W MIEJSCU GDZIE SĄ SCHOWANE RZECZY
POTRZEBNE DO SPANIA
3. ZAGADKA UKRYTA JEST W MIEJSCU GDZIE SĄ SCHOWANE KSIĄŻKI W KTÓRYCH
PRACUJECIE
4 ZAGADKA UKRYTA JEST W MIEJSCU GDZIE PARKUJĄ NAJWIĘKSZE SAMOCHODY
5. ZAGADKA UKRYTA JEST W MIEJSCU GDZIE DBAMY O CZYSTOŚĆ NASZYCH RĄCZEK
TO JUŻ BYŁA OSTATNIA ZAGADKA
I OSTATNIA WSKAZÓWKA NIESPODZIANKA UKRYTA JEST W POKOJU, W KTÓRYM PRACUJECIE NAD TYM ABY ŁADNIE MÓWIĆ
Załącznik nr 4
A teraz w związku z Wielkanocnymi świętami
Obdarowuję Was zajączkowymi prezentami.
Chciałbym złożyć Wam życzenia:
Zdrowia, szczęścia i marzeń spełnienia!
Zajączek z Wielkanocnej Łąki
Koordynator placówki: Agnieszka Jewuła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz