Data: 23/11/2017
Nauczyciel:
Dorota Studnicka
Placówka: Szkoła Podstawowa nr 1 w Choczni
Klasa: 7A,
Czas: 45 minut.
Temat lekcji: Multinational
party- Invitation. Ćwiczenia kształcące umiejętność rozumienia tekstu
pisanego oraz wypowiadania się.
Cele ogólne:
- kształtowanie umiejętności pracy z tekstem
- kształtowanie umiejętności redagowania prostej wypowiedzi pisemnej – zaproszenia
- propagowanie tolerancji międzynarodowej
Cele operacyjne:
·
uczeń zna podstawowe słownictwo związane z
organizacją przyjęcia, przypomnienie nazw narodowości
·
uczeń wykonuje ćwiczenia kształtujące
umiejętność rozumienia tekstu pisanego
·
uczeń wykonuje ćwiczenia kształtujące
umiejętność wypowiadania się –tworzenie zaproszenia
Pomoce dydaktyczne:
1) tablica
2) książka ucznia
3) tablica interaktywna
Formy pracy:
- praca indywidualna
- praca w parach
- praca z nauczycielem
(konsultacja indywidualna)
- burza mózgów
Metody pracy:
- metoda aktywizująca
- metoda wizualna
- ćwiczenia praktyczne
Przebieg lekcji:
1. Czynności wstępne – sprawdzenie listy obecności,
zapisanie tematu lekcji na tablicy i w zeszytach.
2. Zapisanie na tablicy słów: BBQ, Birthday, Baby shower,
Thanksgiving
Day, Bridal Shower, Burza mózgów
mająca na celu poznanie znaczenia tych świąt.
3. Praca w podręczniku. Uczniowie czytają teksty z ćw.
1/46 i wskazują co one mają ze sobą wspólnego oraz czego dotyczą poszczególne
zaproszenia.
4. Krótka rozmowa na temat sposobów zapraszania w
dzisiejszych czasach.
5. Wprowadzenie do głównej części lekcji. Uczniowie
poznają zwroty związane z pisaniem zaproszenia. Przypominają sobie nazwy
narodowości, oraz rozmawiają na temat różnic kulturowych.
6. Uczniowie piszą w parach zaproszenie na wybraną przez
siebie imprezę. Nauczyciel chodzi po klasie, koordynuje i pomaga.
7. Odczytanie na głos swoich zaproszeń.
8. Wyjaśnienie ewentualnych problemów i ocenienie
aktywności.
12. Podsumowanie lekcji. Pytania uczniów.
13. Zakończenie zajęć.
Prowadząca: Dorota Studnicka
Koordynator placówki: Kinga Cholewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz