Łączna liczba wyświetleń

środa, 29 listopada 2017

Scenariusz zajęć kulturowych z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia propagujących czytelnictwo i przybliżających uczniom kulturę i literaturę krajów anglosaskich. Temat: Paddington Bear.

Autor: Agnieszka Bogunia (SP nr 2)

Temat: Paddington Bear.
Wiek uczniów: 6-9 lat

Cele zajęć:
·      Wprowadzenie dzieci w świat literatury.
·      Budzenie zaciekawienia książką  przez ciekawe zabawy literackie, wyeksponowany               i  atrakcyjny kącik książek oraz wystawkę prac konkursowych „We All love Paddington Bear”.
·      Dalsze budowanie bogatego języka.
·      Kształcenie nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i ich szanowania.
·      Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
·      Rozwijanie i poszerzanie wiedzy o świecie , rozbudzanie ciekawości świata.
·      Rozbudzanie wyobraźni.
·      Wczuwanie się w język obcy.
·      Ćwiczenie koncentracji i umiejętności słuchania.
·       Wspólne przeżywanie z bohaterami książek emocjonujących   przygód.
·      Zaznajomienie dzieci z utworami znanych autorów książek dla dzieci.
·      Przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych. 
·      Rozwijanie umiejętności manualnych dzieci poprzez wykonywanie pacynki.

Metody i techniki pracy:
       podająca
       prezentacja
       słuchanie ze zrozumieniem
       wycinanie i kolorowanie
       powtarzanie

Materiały i pomoce dydaktyczne:

       projektor
       filmy
       karta pracy z wycinanką z postacią Misia Paddingtona
       książka „Favourite Paddington stories”


Przebieg zajęć:

1. Nauczyciel wita dzieci mówiąc z jakiej okazji i w jakim celu odbywają się te dodatkowe zajęcia.
2. Nauczyciel pyta uczniów czy potrafią wymienić imiona znanych misiów.
    Następnie pokazuje dekoracje i informacje  z ilustracjami przedstawiającymi Misia Paddingtona. Krótko przedstawia sylwetkę autora Michalea Bonda i kilka ciekawostek dotyczących Misia Paddingtona i jego historii.
3. Nauczyciel włącza bajkę w oryginale, odcinek pierwszy “Please look after this Bear”.
   Podczas oglądania wyjaśnia dzieciom skąd pochodzi miś i dlaczego znalazł się w Londynie.
4. Uczniowie słuchają jednej z historii z książki „Favourite Paddington stories” aktywnie uczestnicząc w zadaniu pokazując gest, gdy usłyszą słowo Paddington (podniesione paluszki za uszami symbolizujące uszy misia) oraz marmalade (rozsmarowując marmoladę na kanapce).
5. Nauczyciel wyjaśnia dzieciom kolejne zadanie rozdając karty pracy z pacynką Misia    Paddingtona.  Uczniowie kolorują Misia Paddingtona oraz wycinają poszczególne elementy pacynki. Nauczyciel monitoruje pracę dzieci, zadaje dodatkowe pytania po angielsku np. What colour are Paddington’s boots?, What colour is his hat?, What colour is his coat?
6. Zajęcia kończą się wspólnym oglądnięciem bajki animowanej po polsku w celu zachęcenia dzieci do dalszego poznawania historii i przygód Misia Paddingtona.

Podczas godzinnych zajęć uczniowie mieli okazję:
·      wysłuchać audiobooka pt. „Miś Paddington- Pierwsza opowieść o niedźwiadku                      z mrocznych zakątków Peru”,
·      wysłuchać informacji o autorze książek o Misiu Paddingtonie,
·      oglądnąć krótką bajkę o fascynujących przygodach misia ,
·      wysłuchać bajki czytanej w oryginale „Favourite Paddington stories”,
·      własnoręcznie wykonać pacynkę misia Paddingtona.

Strony internetowe wykorzystane podczas lekcji:
·      Audiobook  pt. „Miś Paddington- Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru” www.youtube.com/watch?v=lkKQXlyB-T8
·      Bajka w oryginale. Odcinek 1 “Please look after this bear" www.youtube.com/watch?v=YNnyUJVh_Qs

·      Bajka w języku polskim przedstawiająca przygody Misia Paddingtona www.youtube.com/watch?v=1vXxu4iJQeY

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz