Autor: Agnieszka Bogunia (SP nr 2)
Temat:
Paddington Bear.
Wiek
uczniów: 6-9 lat
Cele
zajęć:
· Wprowadzenie
dzieci w świat literatury.
· Budzenie
zaciekawienia książką przez ciekawe
zabawy literackie, wyeksponowany
i atrakcyjny kącik książek oraz
wystawkę prac konkursowych „We All love Paddington Bear”.
· Dalsze
budowanie bogatego języka.
· Kształcenie
nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i ich szanowania.
· Doskonalenie
umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
· Rozwijanie
i poszerzanie wiedzy o świecie , rozbudzanie ciekawości świata.
· Rozbudzanie
wyobraźni.
· Wczuwanie
się w język obcy.
· Ćwiczenie
koncentracji i umiejętności słuchania.
· Wspólne przeżywanie z bohaterami książek
emocjonujących przygód.
· Zaznajomienie
dzieci z utworami znanych autorów książek dla dzieci.
· Przekazywanie
za pośrednictwem literatury wartości moralnych.
· Rozwijanie
umiejętności manualnych dzieci poprzez wykonywanie pacynki.
Metody
i techniki pracy:
• podająca
• prezentacja
• słuchanie ze zrozumieniem
• wycinanie i kolorowanie
• powtarzanie
Materiały i pomoce dydaktyczne:
• projektor
• filmy
• karta pracy z wycinanką z postacią
Misia Paddingtona
• książka „Favourite Paddington stories”
Przebieg zajęć:
1. Nauczyciel wita dzieci mówiąc z
jakiej okazji i w jakim celu odbywają się te dodatkowe zajęcia.
2. Nauczyciel pyta uczniów czy
potrafią wymienić imiona znanych misiów.
Następnie pokazuje dekoracje i informacje z ilustracjami przedstawiającymi Misia
Paddingtona. Krótko przedstawia sylwetkę autora Michalea Bonda i kilka
ciekawostek dotyczących Misia Paddingtona i jego historii.
3. Nauczyciel włącza bajkę w
oryginale, odcinek pierwszy “Please look after this Bear”.
Podczas oglądania wyjaśnia dzieciom skąd
pochodzi miś i dlaczego znalazł się w Londynie.
4. Uczniowie słuchają jednej z
historii z książki „Favourite Paddington stories” aktywnie uczestnicząc w
zadaniu pokazując gest, gdy usłyszą słowo Paddington (podniesione paluszki za
uszami symbolizujące uszy misia) oraz marmalade (rozsmarowując marmoladę na
kanapce).
5. Nauczyciel wyjaśnia dzieciom
kolejne zadanie rozdając karty pracy z pacynką Misia Paddingtona. Uczniowie kolorują Misia Paddingtona oraz
wycinają poszczególne elementy pacynki. Nauczyciel monitoruje pracę dzieci,
zadaje dodatkowe pytania po angielsku np. What colour are Paddington’s boots?, What colour is his hat?, What
colour is his coat?
6. Zajęcia kończą się wspólnym
oglądnięciem bajki animowanej po polsku w celu zachęcenia dzieci do dalszego
poznawania historii i przygód Misia Paddingtona.
Podczas godzinnych
zajęć uczniowie mieli okazję:
· wysłuchać
audiobooka pt. „Miś Paddington- Pierwsza opowieść o niedźwiadku z mrocznych zakątków
Peru”,
· wysłuchać
informacji o autorze książek o Misiu Paddingtonie,
· oglądnąć
krótką bajkę o fascynujących przygodach misia ,
· wysłuchać
bajki czytanej w oryginale „Favourite Paddington stories”,
· własnoręcznie
wykonać pacynkę misia Paddingtona.
Strony
internetowe wykorzystane podczas lekcji:
· Audiobook pt. „Miś Paddington- Pierwsza opowieść o
niedźwiadku z mrocznych zakątków Peru” www.youtube.com/watch?v=lkKQXlyB-T8
· Bajka
w języku polskim przedstawiająca przygody Misia Paddingtona www.youtube.com/watch?v=1vXxu4iJQeY
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz