Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 5 lipca 2022

Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej z zakresu nauczania języka angielskiego



Innowacja pedagogiczna „Let’s play, talk, sing” prowadzona była w klasach pierwszych Szkoły Podstawowej nr 2 w Wadowicach w wymiarze 1 godziny tygodniowo wg autorskiego programu innowacji opracowanego przez Iwonę Majkowską - Kochan. Zajęcia służyły zachęceniu uczniów klas młodszych do nauki i czynnego posługiwania się językiem angielskim - jednemu z celów projektu Erasmus+ pn. "Uczyć - ciekawiej, nowocześniej, efektywniej". 

Osią działań stały się zadania wykonywane w projekcie eTwinning pn. „Outdoor is better” we współpracy ze szkołami z Włoch, Turcji, Chorwacji, Grecji i Ukrainy obejmujące w II semestrze roku szkolnego 2021/22:

- caligraphy wall – obrazy ze słów angielskich,

- tool box – makiety przyrządów do obserwacji przyrody,

- instrument showroom – makiety instrumentów muzycznych (we współpracy z panią Joanną Wojnowską)

- nagranie wspólnej piosenki dla pokoju pt. „Peace Song”,

- spotkanie online z rówieśnikami ze szkoły włoskiej, tureckiej i chorwackiej.

Za wysoką wartość merytoryczną i innowacyjność projekt został nagrodzony Krajową Odznaką Jakości eTwinning. Relacje z niektórych z wykonanych zadań w ramach innowacji zamieszczane były na Facebooku szkoły.

Duży nacisk położony został na ćwiczenia usprawniające prawidłowość wymowy głosek i wyrazów angielskich, w tym: nauka piosenek, rymowanek, zwiększona ilość powtórzeń wyrażeń i reakcji językowych ze względu na specyfikę angielskiego systemu fonetycznego.

W celu uatrakcyjnienia zajęć stosowane były:

- gry wymagające interakcji z rówieśnikami, gry planszowe np. Bingo językowe,

- rymowanki wspierane gestami, piosenki typu action song,

- pomoce audiowizualne (kreskówki, cyfrowe słowniczki tematyczne),

- prace plastyczne na podstawie materiału językowego w formie tradycyjnej i online,

- narzędzia TIK np. learningapps, wordwall, wooclap,

- słowniczek obrazkowy rysowany kredą na placu szkolnym.

Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach. Czuli się zmotywowani do działań, domagali się powtórzeń zabaw i rymowanek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz