Opracowanie: mgr Agnieszka Matyszkiewicz
Data: 22.05.2017
Temat lekcji: „Books Day” – dzień z angielską książką dla dzieci.
Czas: 45 minut
Cel główny:
- rozwijanie zainteresowań książką anglojęzyczną poprzez bohaterów rysunkowych znanych dzieciom.
Data: 22.05.2017
Temat lekcji: „Books Day” – dzień z angielską książką dla dzieci.
Czas: 45 minut
Cel główny:
- rozwijanie zainteresowań książką anglojęzyczną poprzez bohaterów rysunkowych znanych dzieciom.
Cele operacyjne:
- zna słowa angielskie i potrafi je wymówić: book – książka, bajka - story, autor – author, bohater – Hero;
- zna słowa angielskie i potrafi je wymówić: book – książka, bajka - story, autor – author, bohater – Hero;
- rozpoznaje głównych bohaterów angielskich
książek, stara się wymówić ich imiona w języku angielskim;
- stara się poprawnie przyporządkować charakterystyczne
elementy z danej bajki do odpowiedniej książeczki.
Cele wychowawcze:
- wyrabianie nawyku czytania i szanowania
książek,
- rozwijanie wyobraźni dziecięcej – może
ktoś z was zostanie pisarzem/ką, ilustratorem?
Metody:
- oglądowa,
- oglądowa,
- słowna,
- czynna.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna,
Środki dydaktyczne:
Środki dydaktyczne:
- układanka „rozsypanka” z 4 elementów przedstawiająca ilustrację okładki
książki dla dzieci
[załącznik nr1]
- plansze demonstracyjne – ilustracje okładek 12 anglojęzycznych książek dla dzieci
[załącznik nr2]
- charakterystyczne elementy z bajek: np. [załącznik
nr3]
1. zając w ubraniu z
zegarkiem (Alicja w krainie czarów),
2. statek piratów (Piotruś Pan)
3. baryłka miodu i postać chłopca: Krzysia
(Kubuś Puchatek)
4. domek ze słomy, drewna,
cegieł (3 małe świnki)
5. połamane krzesełko, 3
łóżeczka (Złotowłosa)
6. listy i paczki (Listonosz Pat)
7. wóz strażacki, helikopter
(Strażak Sam)
8. postać Guliwera wśród
małych ludzi, mapa (Guliwer)
9. złota
kura, harfa, 3 fasolki (Jaś i magiczne fasole)
10. walizka, parasol, niebieskie
palto (miś Paddinkton)
11. auto, zielony dinozaur (Swinka Pepa)
12. narzędzia potrzebne na budowie (Bob
budowniczy).
Przebieg zajęć:
1.
Powitanie: Hello!
2. Wprowadzenie do tematu zajęć:
N-l wyjmuje rozsypankę z kilku elementów i prosi ochotnika o ułożenie
układanki, która jest zagadką - o czym dziś będziemy rozmawiać na zajęciach?
(Obrazek przedstawiający ilustrację
okładki książeczki dla dzieci). [załącznik
nr1]
3.
Nauczyciel wyjaśnia, że wszystkie dzieci na
całym świecie lubią oglądać i czytać książeczki, a dziś poznamy bohaterów,
którzy znani są dzieciom mieszkającym w Wielkiej Brytanii. Książeczki najpierw
zostały napisane przez autorów angielskich w języku angielskim. Książeczki tak
bardzo się spodobały, że zostały przetłumaczone na wiele języków, może się tak
okazać, że i Wam Drogie dzieci będą również znani i przez Was lubiani. Może
Ktoś z Was rozpozna wśród tych, które dziś przyniosłam swoją ulubioną
książeczkę czy ulubionego bohatera?
4.
Spróbujcie powtórzyć za mną
angielskie słowa:
KSIĄŻKA – book, BAJKA – story, AUTOR – author, BOHATER – hero.
5. N-l
kolejno prezentuje ilustracje okładek książek, czyta tytuły po angielsku
prosząc dzieci o powtórzenie wspólnie z n-lem, a następnie wymawia polski tytuł
książki. N-l charakteryzuje w kilku zdaniach książkę przedstawiając głównych
bohaterów. Ilustracje układa na dywanie.
[załącznik nr2]
6.
Działania
dla dzieci – próba dopasowania bohaterów lub charakterystycznych przedmiotów do
każdej z podanej bajki. [załącznik
nr3]
7.
Podsumowanie
zajęć wyjaśniając, że książki należy szanować, odkładać na półkę, nie czytać
podczas posiłków; książki są źródłem wiedzy, dzięki nim
można się zrelaksować oraz miło spędzić wspólnie czas czytając wspólnie z mamą,
tatą, babcią... A może Ktoś z Was w przyszłości zostanie
pisarzem/ką? A może ilustratorem książek? Spróbujmy wspólnie jeszcze raz
powtórzyć dziś poznane słowa:
KSIĄŻKA
– book, BAJKA – story,
AUTOR – author, BOHATER – hero.
8.
Przewidziane działania kolejnych zajęć: Wykonanie
ilustracji do ulubionej książki – wystawa prac.
[załącznik nr1 z 3]
Należy przeciąć na 4 trójkąty – ilustracja posłuży jako
układanka
(starszym dzieciom można pociąć ilustracje w formie pasków)
[załącznik nr2 z 3]
[załącznik nr3 z 3]
Wycinamy
elementy konturowo, blisko brzegów postaci pozostawiając 4 mm białej ramki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz