Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 18 czerwca 2017

Formy motywowania uczniów do nauki języka angielskiego w ZSP nr 3 w Wadowicach

Uczniowie klas III Gimnazjum nr 1 w Wadowicach w maju i czerwcu bieżącego roku wykonywali projekty edukacyjne, których celem było ćwiczenie praktycznego zastosowania języka angielskiego oraz posłużenie się nim jako formy zaprezentowania swoich zainteresowań. 
W pierwszym projekcie zatytułowanym "Wanted/ Missing" zadaniem uczniów kl. 3a i 3c było wykonanie rozbudowanego opisu postaci w formie listu gończego lub ogłoszenia o zaginięciu, przy użyciu poznanych środków językowych (leksykalnych i gramatycznych) oraz zaprezentowanie rezultatów swojej pracy na forum klasy. W trakcie tworzenia opisów gimnazjaliści sięgnęli po słowniki (zarówno w formie tradycyjnej - papierowej, jak i nowoczesnej - słowniki multimedialne). 

"Meeting with...." to projekt polegający na napisaniu i przedstawieniu w krótkiej scence wywiadu ze sławną osobą na temat jej życia i osiągnięć. Uczniowie wykonywali to zadanie w grupach (2-5 ucz.). Wybór postaci był dowolny i wiązał się z zainteresowaniami uczniów. I tak na lekcji angielskiego w kl. 3a i 3c pojawili się znani sportowcy, muzycy, politycy oraz ... królowa angielska Elżbieta II, która podczas popołudniowej herbatki (Five o'clock) odpowiadała na dociekliwe pytania dziennikarza dopytującego się o sekrety dynastii. 

Oceny projektu dokonywali sami słuchacze, zwracając uwagę na oryginalność i atrakcyjność rozmowy, poprawność pytań i odpowiedzi oraz staranność wymowy. 
Organizator: Iwona Majkowska - Kochan


Tradycją Szkoły Podstawowej nr 2 i Gimnazjum nr 1 w Wadowicach jest organizowanie w drugim półroczu każdego roku szkolnego konkursów dla uczniów, w których mogą sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności z języka angielskiego. 

Konkurs znajomości czasowników nieregularnych to kwietniowa propozycja dla uczniów klas 6, której celem jest motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego, stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia stopnia opanowania struktur leksykalno-gramatycznych, rozwijanie uzdolnień uczniów, popularyzowanie języka angielskiego wśród uczniów, wyłonienie z klas szóstych jednej uczennicy lub ucznia z najlepszą znajomością czasowników nieregularnych.

W konkursie wzięło udział 18 uczniów. Po sprawdzeniu arkuszy testowych, jury postanowiło przeprowadzić dogrywkę, gdyż dwie uczennice otrzymały taką samą ilość punktów. Dogrywka polegająca na uzupełnieniu przez uczennice arkuszy testowych (tabela z czasownikami nieregularnymi i zdania do uzupełnienia odpowiednią formą czasownika) wyłoniła zwyciężczynię - Julię Brańkę.
Organizatorzy: Agnieszka Bogunia, Paweł Supron


Konkurs "Master of words" "Mistrz słówek" to forma sprawdzenia znajomości słownictwa poznanego na lekcjach języka angielskiego w bieżącym roku szkolnym. Zakres materiału do konkursu obejmował słownictwo z książek, którymi uczniowie posługiwali się na lekcjach. W konkursie wzięło udział 82 uczniów z klas 1-6. Stopień trudności zadań był dostosowany do wieku uczestników: pierwszoklasiści mieli wybrać słówko z ramki i przepisać je pod właściwym obrazkiem, drugoklasiści - podpisać obrazek poprawnym słowem, starsi uczniowie - przetłumaczyć wyraz z języka polskiego na angielski. Na każdym poziomie klas wybrano Mistrza słówek, który w nagrodę otrzyma dyplom i nagrodę rzeczową. Cele konkursu to: utrwalenie poznanego słownictwa, wykształcenie kompetencji komunikacyjnej i takiej znajomości języka, która umożliwi porozumiewanie się w różnych sytuacjach życiowych, wdrażanie do „zdrowej rywalizacji”, stworzenie warunków do osiągnięcia sukcesu, wzbudzanie motywacji, dostarczanie okazji do zbierania doświadczenia, rozwijanie pozytywnych postaw wobec nauki języka i zdobywania wiedzy. 
Organizatorzy: Agnieszka Bogunia, Paweł Supron, Iwona Majkowska - Kochan 


Międzynarodowy Dzień Książki (23.04) stał się doskonałą okazją do promowania czytelnictwa w językach obcych. Na lekcji wychowawczej kl. 5a zapoznała się z ofertą biblioteki szkolnej, w której wśród 10 tysięcy woluminów znajdują się książki napisane w języku angielskim. Nauczyciel (Iwona Majkowska - Kochan) zwróciła uwagę uczniów na fakt, iż są to pozycje książkowe dopasowane do poziomu znajomości języka obcego, który można określi dzięki drukowanej na okładce skali (od poziomu beginner do intermediate). Piątoklasiści byli zaskoczeni, gdy wśród zaprezentowanych publikacji rozpoznali lektury dobrze znane z lekcji języka obcego, takie jak "The adventures of Tom Sawyer" ("Przygody Tomka Sawyera"). Chętni uczniowie szybko sięgnęli po kolorowe pozycje i zatopieni w lekturze ze zdumieniem odkryli, że czytanie po angielsku nie jest takie trudne (czasami pomocny był słowniczek umieszczony na końcu książki). 
Po zapoznaniu się z zaletami czytania w oryginale przedstawionymi przez nauczyciela piątoklasiści wykonali plakat pod hasłem "Read in English" zachęcający uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 do korzystania z zasobów biblioteki szkolnej i sięgania po lektury obcojęzyczne. 
Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz