Łączna liczba wyświetleń

środa, 21 października 2020

Sprawozdanie z lekcji dwujęzycznej pt. „Podatek VAT/ Value Added Tax”

 

Szkoła Podstawowa nr 2 realizuje obecnie projekt  Erasmus+ pt. "Uczyć - ciekawiej, nowocześniej, efektywniej" we współpracy z hiszpańską szkołą I.E.S. Francisco Garcia Pavon z Tomelloso.

W listopadzie 2019 roku 4 nauczycielki uczestniczyły w kursie Job shadowing w Hiszpanii, gdzie w trakcie tygodniowego pobytu korzystały z dobrych praktyk hiszpańskiej szkoły.     Nasi partnerzy w projekcie podzielili się swoim doświadczeniem w nauczaniu przedmiotów matematyczno - przyrodniczych oraz metodami pracy na lekcjach języków obcych.

Wizyta okazała się źródłem bezcennych informacji na temat nauczania dwujęzycznego. Nauczycielki biorące w niej udział miały szansę zobaczyć, w jaki sposób funkcjonują oddziały dwujęzyczne, obserwować sposób prowadzenia lekcji, radzenia sobie     z problemami. Dzięki temu doświadczeniu  i inspiracji nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Wadowicach przygotowali nową ofertę edukacyjną szkoły- cykl pozalekcyjnych zajęć dwujęzycznych dla uczniów klas 7 i 8.

21 października 2020r. odbyła się pierwsza dwujęzyczna lekcja z cyklu „Knowledge without limits”  z elementami metody CLIL pt. „Podatek VAT / Value Added Tax”.

CLIL to metoda, w ramach której język obcy wykorzystywany jest do nauczania innych treści. Oznacza to, że przedmiotów takich,  jak na przykład edukacja przyrodnicza, matematyczna czy np. wiedza o kulturze uczy się w języku obcym, co jednocześnie rozwija wiedzę przedmiotową oraz poprawia znajomość samego języka.  Metoda CLIL rozbudza motywację do nauki języka obcego poprzez ukazanie jego przydatności w sytuacjach innych niż same lekcje języka angielskiego.

Pierwszą lekcję przygotowały nauczycielki: Katarzyna Mużydło- nauczycielka matematyki i Agnieszka Bogunia- nauczycielka języka angielskiego, a uczestniczyli w niej chętni uczniowie z klasy 8a.

W trakcie spotkania uczniowie:

-     poznali znaczenie podatków;

-     poznali rodzaje podatków;

-     obliczali wartość podatku VAT dla konkretnego towaru;

-     obliczali kwotę netto lub brutto;

-     poznali  nowe słownictwo z zakresu podatków w języku angielskim;

-     odczytywali paragony;

-     poznali przykładowe stawki VAT W Unii Europejskiej i w Polsce;

-     uczestniczyli w dyskusji na temat oglądniętego filmu w języku angielskim;

-     wykonali quiz podsumowujący za pomocą aplikacji Kahoot;

-     dokonali ewaluacji za pomocą wypełnienia linii zaangażowa.

 

Nauczycielki wykorzystały na lekcji narzędzia TIK takie jak: tablety, smartfony, tablica multimedialna, 
metody  i formy nauczania: elementy CLIL,  metoda audiowizualna, dyskusja, praca indywidualna oraz przygotowano:

-  scenariusz lekcji, 

- prezentację multimedialną,

- kartę pracy,

- quiz Kahoot : https://create.kahoot.it/share/vat/945a2124-20c1-4048-82a1-17ce4393305a

oraz wykorzystano film: https://www.youtube.com/watch?v=Un9W8U0VRpY

Opracowanie: K. Mużydło, A. Bogunia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz