Łączna liczba wyświetleń

środa, 1 marca 2017

Projekt edukacyjny promujący naukę języka angielskiego z Zespołu Szkół nr 1 w Choczni

Jak wiadomo projekt edukacyjny ma na celu rozwój zainteresowań i zdolności uczniów, ale przede wszystkim pomaga rozwijać umiejętności pracy w grupie, odpowiedzialności za własne działania, samodyscyplinę, przedsiębiorczość i rzetelność. Planowanie i organizowanie działań w grupie kształtuje umiejętność komunikowania się, pracy w grupie, czyli umiejętności niezbędne do funkcjonowania w życiu społecznym. Temat, który wybrali uczniowie, wynikał z ich zainteresowań. To była dla nich dodatkowa motywacja do pracy, ponieważ od samego początku, czyli od sformułowania tematu, poprzez wyznaczenie celów, realizacje zadań, aż do prezentacji efektów uczniowie zajmowali się czymś, co ich bardzo interesowało. Efekty pracy uczniów były prezentowane przed rodzicami, nauczycielami oraz uczniami naszej szkoły. Sztuka wystąpień publicznych jest niezwykle trudna, dlatego projekty edukacyjne dają fantastyczną możliwość, aby uczniowie przełamali swój strach i nabrali pewności siebie.
Tematem naszego projektu edukacyjnego była Droga 66. Jest to legendarna droga biegnąca przez osiem stanów Ameryki od Chicago do Los Angeles. Poznanie kultury, tradycji i obyczajów Stanów Zjednoczonych miało dla uczniów istotne znaczenie pod względem kulturalno-społecznym. Społeczeństwa USA i UE są pod wieloma względami identyczne. Łączy je mnóstwo rzeczy, takich jak: te same idee i wartości, zbliżony styl życia, podobne upodobania i dążenia czy też język angielski (bardzo szeroko rozpowszechniony w krajach Europy i używany w instytucjach Unii jako język urzędowy). Jeśli połączymy rodzimych użytkowników języka (tzw. native speakers) z osobami, które się go nauczyły, angielski bezapelacyjnie wychodzi na prowadzenie. Jest najpopularniejszym językiem w Europie. Dlatego też część prezentacji została wygłoszona w języku angielskim, aby pokazać, że nasi uczniowie z chęcią uczą się języka angielskiego i doskonale zdają sobie sprawę jak ważny jest to język w obliczu wielokulturowej Europy.

Autorami projektu byli: Antolak Wiktoria, Balon Wiktoria, Czaicki Maksymilian, Karlak Natalia, Pindel Natalia

 Opiekun: Dorota Studnicka
Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz