Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 30 marca 2017

Nauczyciele ZSP nr 3 w Wadowicach przygotowują się do udziału w mobilności zagranicznej


       Projekt "Podniesienie jakości i efektywności pracy szkół i przedszkoli z terenu Gminy Wadowice poprzez rozwijanie kompetencji kadry edukacji szkolnej" realizowany w ramach programu PO WER spotkał się z dużym zainteresowaniem pracowników SPnr 2 i Gimnazjum nr 1, wchodzących w skład ZSP nr 3. 
W roku szkolnym 2016/17 i 2017/18 szesnastu przedstawicieli grona pedagogicznego weźmie udział w kursach metodyczno - językowych i językowych w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Austrii.  
Uczestnicy mobilności:
dyr. Mariola Bryndza - nauczyciel matematyki
wicedyr. Elżbieta Leń - nauczyciel języka polskiego
Iwona Urbaś - nauczyciel języka polskiego
Jan Gajczak - nauczyciel wychowania fizycznego
Katarzyna Mużydło - nauczyciel matematyki
Bożena Litwa - nauczyciel techniki
Paweł Supron - nauczyciel języka angielskiego
Małgorzata Nogala - nauczyciel języka angielskiego
Małgorzata Jenejova - nauczyciel wychowania fizycznego
Monika Dudek - nauczyciel matematyki
Iwona Majkowska - Kochan - nauczyciel języka angielskiego
Renata Bernecka - nauczyciel fizyki
Maria Skrzypczak - Płaszczyca - nauczyciel języka polskiego
Agnieszka Bogunia - nauczyciel języka angielskiego
Iwona Kozioł - Ponikiewska - nauczyciel geografii
Iwona Filek - nauczyciel języka polskiego

W ramach przygotowań do udziału w Projekcie odbyły się cztery spotkania organizacyjno - informacyjne prowadzone przez koordynatora placówki - Iwonę Majkowską - Kochan.
Pierwsze z nich miało miejsce 17 stycznia 2017 roku i dotyczyło omówienia celów ogólnych i szczegółowych Projektu oraz obowiązków nauczycieli pragnących wziąć udział w mobilności. 


Zainteresowani nauczyciele zostali zaznajomieni z procedurą naboru uczestników, wymaganą dokumentacją oraz Regulaminem Rekrutacji. 

W dniu 23 stycznia 2017 roku zostały omówione typy szkoleń, opcje zakwaterowania oraz sposób rezerwowania kursów. Uczestnicy dowiedzieli się również, w jaki sposób mogą dysponować kwotami przeznaczonymi na realizację mobilności oraz jak dokumentować poniesione wydatki. Koordynatorka przypomniała o obowiązku wyboru szkoły, która realizuje kursy językowe na wysokim poziomie oraz poświadcza udział w szkoleniu na certyfikacie PO WER. 


       Kolejne spotkanie robocze w dniu 22 lutego 2017 roku poświęcone było omówieniu dokumentów projektowych - Oświadczenia uczestnika oraz Umowy z organizacją wysyłającą. Koordynatorka przypomniała obowiązki nauczyciela w obszarach "Przygotowanie do mobilności", "Mobilność", "Wdrażanie rezultatów" i "Promowanie Projektu". Nauczyciele podali terminy planowanych mobilności i zdali relację z przygotowań do wyjazdów. Wszyscy zwrócili uwagę na ważny aspekt - elementarną znajomość języka obcego. Do samodzielnej oceny kompetencji językowych prowadząca poleciła narzędzie "Europass - Paszport językowy" oraz zwróciła uwagę na konieczność  pracy nad doskonaleniem umiejętności komunikowania się w języku angielskim np. poprzez bezpłatną aplikację "Duolingo".
Siedmiu nauczycieli, deklarujących wcześniej potrzebę wsparcia językowego, otrzymało informację o terminach i miejscach zajęć.


Jednym z celów Projektu jest stosowanie w dydaktyce narzędzi cyfrowych oraz obcojęzycznych źródeł informacji, dlatego też uczestnicy mobilności z ZSP nr 3 wzięli udział w szkoleniu na temat "Wykorzystanie tablicy interaktywnej w nauczaniu".  


Uczestnicy poznali i ćwiczyli praktyczne zastosowanie oprogramowania tablicy oraz wykorzystania multimediów do usprawnienia i uatrakcyjnienia zajęć, a tym samym motywowania uczniów do intensywnej pracy. 


Spotkanie w dniu 29.03.2017 roku miało na celu ustalenie harmonogramu wdrażania rezultatów Projektu w ZSP nr 3 oraz sposoby włączenia się w działania o charakterze lokalnym. Nauczyciele dzielili się pomysłami na wykorzystanie korzyści z udziału w zagranicznych szkoleniach w codziennej pracy z uczniami oraz sposobami na promowanie idei uczenia się przez całe życie wśród społeczności lokalnej i pracowników szkoły. W ustalonym harmonogramie zalazły się różne formy pracy m.in.propozycje wycieczek, projektów edukacyjnych, zajęć z uczniami potrzebującymi wsparcia, lekcje otwarte, szkolenie w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli.
Uczestnicy przygotowawczych kursów językowych wyrażali zadowolenie z udzielonego wsparcia organizacyjnego, deklarowali dalszą chęć nauki języka angielskiego. 
Koordynatorka poinformowała zebranych o terminach i miejscach kulturowych spotkań przygotowawczych dotyczących realiów krajów docelowych.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz