Łączna liczba wyświetleń

sobota, 23 kwietnia 2022

Część druga lekcji dwujęzycznej w ramach zajęć "Knowledge without limits".


 Lekcja dwujęzyczna „Ja i moje ciało. Jak się nie dać kompleksom? / Me and my body. How to overcome complexes?”, część 2, 12.04.2022r. Mariusz Gądor/ Paweł Supron

W ramach wdrażania i upowszechniania efektów szkoleń zrealizowanych w ramach projektu Erasmus+ pn. "Uczyć - ciekawiej, nowocześniej, efektywniej" dnia 12 kwietnia 2022 r. odbyła się druga już z cyklu lekcja dwujęzyczna „Ja i moje ciało. Jak się nie dać kompleksom? / Me and my body. How to overcome complexes?” Lekcja została przeprowadzona przez nauczyciela wychowania fizycznego Mariusza Gądora i nauczyciela języka angielskiego Pawła Suprona w klasie 8B przy udziale klasy 3A . Ze względu na większą ilość uczniów zajęcia te odbyły się w sali teatralnej.

W pierwszej części tych zajęć Mariusz Gądor wprowadził grupę w tematykę zajęć (umiejętność asertywnej obrony w sytuacji konfliktowej). Następnie zaproponował zabawę w scenkę. Wybrał dwie osoby spośród chętnych, jedna osoba miała za zadanie krytykowanie różnych elementów stroju i zachowania rozmówcy, zadaniem drugiej osoby było bronienie się za pomocą komunikatów asertywnych. Uczniowie w kilku parach odgrywali scenki pod czujnym okiem prowadzącego, a widzowie przyglądali się im z zainteresowaniem. Młodsi koledzy i koleżanki z klasy 3A również angażowali się do odgrywania scenek na scenie sali teatralnej. Zakończeniem tej części zajęć było podsumowanie postaw i reakcji, poprzez przećwiczenie asertywnego zachowania w sytuacjach konfliktowych.

 https://youtu.be/jTCtxPp5BDs

            W drugiej części zajęć nauczyciel j. angielskiego Paweł Supron zaproponował starszym uczniom przygotowanie dialogów w języku angielskim, na podstawie obejrzanych scenek i w oparciu o przygotowane wcześniej słownictwo. Starsi uczniowie starali się uchwycić dramaturgię scenek w dialogach, co było nie lada wyzwaniem.        

Uczniowie chętnie brali udział w zajęciach łączących elementy języka angielskiego oraz problemy bliskie dorastającym młodym ludziom. Celem zajęć było opanowanie przez uczniów umiejętności asertywnego reagowania w sytuacjach konfliktowych. Nie należy także zapominać o dodatkowej możliwości ćwiczenia komunikacji w języku angielskim w oparciu o ciekawą tematykę.

Opracowanie i przeprowadzenie lekcji: Mariusz Gądor, Paweł Supron
(uczestnicy mobilności typu job shadowing w ramach projektu Erasmus+ w szkole partnerskiej
w Hiszpanii)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz