Scenariusz zajęć matematycznych
z elementami języka angielskiego,
realizowanych w ramach cyklu "Knowledge without limits"
Zajęcia są formą wdrażania i upowszechniania efektów szkoleń nauczycieli w ramach projektu Erasmus+ pn. „Uczyć – ciekawiej, nowocześniej, efektywniej” prowadzonego w Szkole Podstawowej nr 2 w Wadowicach.
Temat: A secret message.
Pełen scenariusz wraz z załącznikami znajduje się na padlecie:
Cele lekcji:
1.
Kształcenie kompetencji kluczowych: porozumiewanie się w
języku obcym, kompetencje matematyczne.
2.
Doskonalenie umiejętności analitycznego i logicznego
myślenia.
3.
Praca nad wykorzystaniem
schematu do rozwiązania zadań; łączenie
teorii z praktyką.
4.
Dostrzeganie oraz wykorzystywanie zależności w
przyporządkowaniach.
5.
Wzbudzanie motywacji uczniów do uczenia się matematyki i
języka angielskiego poprzez świadomą umiejętność łączenia tych przedmiotów.
Metody i formy nauczania: CLIL, audiowizualna, praca
indywidualna, praca grupowa,
Plan
zajęć:
1.
Powitanie. Przedstawienie założenia zajęć dwujęzycznych.
2. Wprowadzenie w tematykę zajęć:
- wspólne przetłumaczenie tematu,
- wprowadzenie wyrazów: code, encode/encrypt, decode
- przedstawienie krótkiej historii szyfrowania.
3. Omówienie prostego kodu alfanumerycznego:
a) Przypomnienie alfabetu angielskiego (wymowy liter)
na podstawie fragmentów piosenki
Alphabet
Song | ABC Song | Phonics Song - YouTube
b) prezentacja przykładowego kodu alfanumerycznego
(krótkie powtórzenie wymowy cyrf),
c) wspólne zakodowanie słowa COLD w kodzie
alfanumerycznym.
4. Omówienie alfabetu Morse’a w języku polskim i angielskim (przy pomocy prezentacji multimedialnej). Zwrócenie uwagi uczniów na: twórcę kodu, sposób kodowania liter, zastosowanie). Prezentacja kilku liter na podstawie fragmentu filmu: https://www.youtube.com/watch?v=GFUHBV8Yn8E
a. Uczniowie wspólnie zaszyfrują słowo WINTER.
b. Rozwiązanie przez uczniów testu
Alfabet Morse'a - Crack the word - Quiz (wordwall.net)
c. Samodzielne rozszyfrowanie wiadomości. (karty pracy
1) uczniowie dostają do rozszyfrowania jedno słowo, a następnie wspólnie tworzą
hasło: HAPPY NEW YEAR.
5. Przedstawienie schematu szyfrowania alfanumerycznego w postaci Szachownicy Polibiusza: w języku polskim i angielskim (przy pomocy prezentacji multimedialnej).
a. Uczniowie wspólnie zaszyfrują słowo SNOW.
b. Samodzielne rozszyfrowanie wiadomości. (karta pracy
2) Uczniowie dostają do rozszyfrowania słowo CARNIVAL, potem prezentują swoje
rozwiązania.
6. Podsumowanie zajęć:
- zachęcenie uczniów do tworzenia własnych szyfrów,
- ewaluacja: indywidualna ocena atrakcyjności lekcji
przez uczniów na osi liczbowej,
- rozdanie naklejek motywacyjnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz