Lekcja dwujęzyczna:
„Ja i moje ciało. Jak się nie dać kompleksom? /
Me and my body. How to overcome complexes?”
- przeprowadzona w dniu14.12.2021 roku w ramach cyklu "Knowledge without limits"
W ramach wdrażania i upowszechniania efektów
szkoleń zrealizowanych w ramach projektu Erasmus+ pn. "Uczyć - ciekawiej,
nowocześniej, efektywniej" dnia 14 grudnia 2021 r. odbyła
się pierwsza część lekcji dwujęzycznej pt. „Ja i moje
ciało. Jak się nie dać kompleksom? / Me and my body. How to overcome complexes?”
Lekcja została przeprowadzona przez nauczyciela języka angielskiego Pawła
Suprona i nauczyciela wychowania fizycznego Mariusza Gądora w klasie 8B.
W pierwszej części tych zajęć – prowadzonych w języku
angielskim – uczniowie podzieleni na grupy 2-3 osobowe mieli za zadanie wylosować zdjęcia
przedstawiające ludzi w różnym wieku, różnych ras i płci. Otrzymali też karty
pracy ze słownictwem podzielonym na dwie kategorie: wygląd zewnętrzny (appearance,
age hair, build) oraz cechy charakteru (personality, feelings).
Na ich podstawie w pierwszej kolejności opisywali wygląd wylosowanych osób.
Następnie, w oparciu o wygląd, wyraz
twarzy i mowę ciała, uczniowie spekulowali na temat uczuć i cech osobowości
osób z wylosowanych zdjęć. Kilkunastoosobowa grupa uczniów z dużym
zaangażowaniem wykonywała powierzone im zadania, używając języka angielskiego i
wypowiadając się na coraz bardziej abstrakcyjne tematy. Ta część lekcji trwała
około 25 minut.
Niestety, czas ograniczony do 45 minut nie pozwolił
wyczerpać tematu. Zajęcia były dobrym wprowadzeniem do kolejnego spotkania z tą
grupą uczniów, które zaplanowane jest na luty 2022 roku. Uczniowie wyrazili
spore zainteresowanie zajęciami, łączącymi elementy języka angielskiego oraz
problemy natury psychologicznej, tak bliskie dorastającym młodym ludziom. Celem
zajęć było opanowanie przez uczniów umiejętności mówienia o trudnych, ważnych
sprawach nurtujących młodzież. Nie należy także zapominać o dodatkowej
możliwości ćwiczenia komunikacji w języku angielskim w oparciu o ciekawy,
angażujący temat.
Paweł Supron, Mariusz Gądor - uczestnicy mobilności typu job shadowing.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz