Łączna liczba wyświetleń

piątek, 14 stycznia 2022

Me and my body. How to overcome complexes? - lekcja dwujęzyczna z cyklu "Knowledge without limits"

 

Lekcja dwujęzyczna:

 „Ja i moje ciało. Jak się nie dać kompleksom? /

 Me and my body. How to overcome complexes?” 

- przeprowadzona w dniu14.12.2021 roku w ramach cyklu "Knowledge without limits"

 

W ramach wdrażania i upowszechniania efektów szkoleń zrealizowanych w ramach projektu Erasmus+ pn. "Uczyć - ciekawiej, nowocześniej, efektywniej" dnia 14 grudnia 2021 r. odbyła się pierwsza część lekcji dwujęzycznej pt. „Ja i moje ciało. Jak się nie dać kompleksom? / Me and my body. How to overcome complexes?” Lekcja została przeprowadzona przez nauczyciela języka angielskiego Pawła Suprona i nauczyciela wychowania fizycznego Mariusza Gądora w klasie 8B.

W pierwszej części tych zajęć – prowadzonych w języku angielskim – uczniowie podzieleni na grupy 2-3 osobowe  mieli za zadanie wylosować zdjęcia przedstawiające ludzi w różnym wieku, różnych ras i płci. Otrzymali też karty pracy ze słownictwem podzielonym na dwie kategorie: wygląd zewnętrzny (appearance, age hair, build) oraz cechy charakteru (personality, feelings). Na ich podstawie w pierwszej kolejności opisywali wygląd wylosowanych osób. Następnie,  w oparciu o wygląd, wyraz twarzy i mowę ciała, uczniowie spekulowali na temat uczuć i cech osobowości osób z wylosowanych zdjęć. Kilkunastoosobowa grupa uczniów z dużym zaangażowaniem wykonywała powierzone im zadania, używając języka angielskiego i wypowiadając się na coraz bardziej abstrakcyjne tematy. Ta część lekcji trwała około 25 minut.

Następnie Mariusz Gądor również rozdał karty pracy i poprosił uczniów o napisanie na nich 8 hipotetycznych myśli wybranej osoby ze zdjęcia – 4 pozytywnych na swój temat i 4 krytycznych. Uczniowie starali się wyrażać swoje opinie, wnioski i krytyczne komentarze. Pod koniec zajęć nauczyciel  podsumował dotychczasowe opinie, poglądy i spostrzeżenia uczniów, mówiąc, że każdy ma swój wewnętrzny obraz siebie. Jest to taki zbiór różnych myśli, przekonań na temat naszego ciała, jego atrakcyjności, ale również myśli o tym, co potrafimy, czego nie umiemy, w czym jesteśmy dobrzy, czego się obawiamy ze strony innych.

Niestety, czas ograniczony do 45 minut nie pozwolił wyczerpać tematu. Zajęcia były dobrym wprowadzeniem do kolejnego spotkania z tą grupą uczniów, które zaplanowane jest na luty 2022 roku. Uczniowie wyrazili spore zainteresowanie zajęciami, łączącymi elementy języka angielskiego oraz problemy natury psychologicznej, tak bliskie dorastającym młodym ludziom. Celem zajęć było opanowanie przez uczniów umiejętności mówienia o trudnych, ważnych sprawach nurtujących młodzież. Nie należy także zapominać o dodatkowej możliwości ćwiczenia komunikacji w języku angielskim w oparciu o ciekawy, angażujący temat.

Paweł Supron, Mariusz Gądor - uczestnicy mobilności typu job shadowing. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz