Łączna liczba wyświetleń

środa, 19 sierpnia 2020

"Podczas trwania kursu miałem okazję zapoznać się z wieloma praktycznymi ćwiczeniami...." - sprawozdanie p. Pawła Suprona

 W ramach projektu Erasmus + „Uczyć - ciekawiej, nowocześniej, efektywniej” dniach 20.07 – 31.07.2020 r. brałem udział w dwutygodniowym kursie metodycznym Playground Classroom - Methodology at Primary Level. Learning, Fun & Games. Kurs ten zorganizowany został przez szkołę językową ETI Executive Training Institute z siedzibą w miejscowości St. Julian’s na Malcie. Tamtejsze szkoły językowe są znane ze znakomitej organizacji i wysokiego poziomu nauczania, toteż przyjeżdżają tam liczni chętni z całego świata, którzy chcą doskonalić język angielski i jego różne aspekty. Ze względu na sytuację związaną z COVID 19 w mojej grupie obecni byli nauczyciele tylko z dwóch krajów: Francji i Polski.

   Kurs, w którym brałem udział, przeznaczony był dla nauczycieli pracujących z uczniami we wczesnej fazie nauki języka angielskiego w szkole podstawowej, do 12 roku życia. Jednakże wiele jego elementów można też wykorzystać w pracy z uczniami starszymi, czyli nastolatkami w polskim systemie szkoły podstawowej. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-14.30 i prowadzone były profesjonalnie przez doświadczoną trenerkę Josianne Pisani, która pokazała nam wiele pomysłów na ciekawe, angażujące i stymulujące lekcje. Wszyscy uczestnicy brali aktywny udział w zajęciach, wymieniali się spostrzeżeniami i doświadczeniami, pracując w grupach czteroosobowych lub parach zgodnie z wytycznymi prowadzącej. Rozwijaliśmy zarówno swoje kompetencje językowe i warsztatowe.



Podczas trwania kursu miałem okazję zapoznać się z  wieloma praktycznymi ćwiczeniami, grami i zabawami urozmaicającymi i ułatwiającymi naukę języka angielskiego przez uczniów szkoły podstawowej na każdym etapie nauki. Ponadto przypomniałem sobie i odświeżyłem szereg wskazówek i informacji metodycznych potrzebnych w pracy z dziećmi. Należy też wspomnieć  temat CLIL in the classroom, który pokazał mi nowoczesne, interdyscyplinarne podejście do nauczania języków obcych. Poszerzyłem też swoje kompetencje cyfrowe, dzięki pracy z przydatnymi, nowoczesnymi programami i platformami internetowymi.

Szkoła zadbała również, aby uczestnicy kursu poznali Maltę. Dlatego też w pierwszym tygodniu pobytu wziąłem udział w wycieczce do stolicy Malty – Valletty oraz do pierwszej stolicy i zarazem najstarszego miasta Malty – Mdiny. Kolejną niezapomnianą przygodą była całodzienna wycieczka na wyspę Gozo, gdzie mieliśmy okazję podziwiać malowniczą zatokę Dwejra, z intrygującą skalistą wysepką Fungus Rock, czy Inland Sea. Dla mnie jako miłośnika pływania największe wrażenie zrobiła Blue Lagoon na wyspie Comino, gdzie mogłem eksplorować podwodne życie ukryte pomiędzy skałami w tym pięknie położonym miejscu. Nie mogę zapomnieć ławic ryb, które spokojnie pływały w pobliżu, nie zważając na moją obecność. 

Dwa tygodnie pobytu na Malcie pozostawiły niezapomniane wrażenia i wspomnienia, które pozostaną na długo po powrocie. Zarówno udział w kursie, jak i możliwość odwiedzenia tego pięknego miejsca jest dla mnie bardzo ważne. Nabyta wiedza podczas tego intensywnego kursu jest dla mnie okazją do poszerzenia warsztatu pracy nauczyciela języka angielskiego.          

Jestem przekonany, że wszystko to będzie dla mnie bardzo przydatne w przyszłej pracy z uczniami. 
Paweł Supron

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz