Łączna liczba wyświetleń

piątek, 7 sierpnia 2020

"Pobyt na Malcie był bardzo intensywny oraz bogaty w nowe doświadczenia." - sprawozdanie p. Iwony Urbaś

 

Udział w Europejskim Programie Erasmus+ umożliwił mi doskonalenie zawodowe poza granicami naszego kraju. Aby pogłębić umiejętności informatyczne i uatrakcyjnić zajęcia dydaktyczne wybrałam kurs Technology Enhanced Learning, realizowany w ramach projektu Erasmus+ „Uczyć- ciekawiej, nowocześniej, efektywniej”.

Dwutygodniowy kurs informatyczny odbywał się od 20.07.2020 do 31.07.2020 w szkole językowej Executive Training Institute na Malcie, w popularnej turystycznej miejscowości St. Julian’s.
Na miejsce przybyłam 18 lipca, dlatego przed rozpoczęciem zajęć zdążyłam zapoznać się z okolicą oraz zlokalizować budynek, w którym odbywały się zajęcia.
W pierwszym dniu nauki zapoznałam się z zasadami panującymi w szkole, ofertą wycieczek fakultatywnych oraz planem pracy na najbliższe dwa tygodnie kursu. Ze względu na zagrożenie związane z możliwością zachorowania na Covid-19 uczestnicy podzieleni byli na pięcioosobowe grupy, które składały się z przedstawicieli Polski, Francji, Niemiec i Słowenii.
Mój kurs był bardzo intensywny, trwał od 9.00 do 14.30 od poniedziałku do piątku. Prowadzący Mario Cordina, trener komunikacji biznesowej i nauczyciel języka angielskiego, w nietuzinkowy sposób zdradzał nam tajniki nauczania z wykorzystaniem technologii informatycznych. Podczas 42 godzin zajęć rozwijaliśmy umiejętności tworzenia stron internetowych oraz blogów, które można wykorzystać w pracy nauczyciela. Umieszczaliśmy na nich własne podcasty, gry stworzone w darmowych aplikacjach, ćwiczenia on-line (krzyżówki, quizy, mapy myśli itd.). Mieliśmy możliwość zapoznana się z nowoczesnym oprogramowaniem tablic interaktywnych. Pracowaliśmy nad projektem cyklu lekcji metodą zintegrowanego nauczania języka i przedmiotu, który mogliśmy opublikować na stworzonych przez nas blogach i stronach internetowych. Każdy tydzień kursu kończył się prezentacją projektu, nad którym pracowaliśmy.
Nauczyciele zapraszani byli do dyskusji na temat przydatności zaprezentowanych narzędzi w ich pracy zawodowej, zaplecza technicznego dostępnego w szkołach macierzystych, możliwości dostosowania działań do ich sytuacji dydaktycznych i edukacyjnych.
Z uwagi na to, że w kursie brali udział przede wszystkim nauczyciele języka angielskiego, poziom językowy był bardzo wysoki. Zajęcia były prowadzone w sposób profesjonalny, zdobyłam mnóstwo materiałów, linki do ciekawych i przydatnych stron internetowych oraz cenne doświadczenie.
Niewątpliwą zaletą udziału w projektach Erasmus+ jest możliwość zwiedzania i poznawania kultury danego kraju.

Malta jest niewielkim państwem, ale jej różnorodność sprawia, że staje się wyjątkowa. Mogłam oglądać starożytne zabytki, podziwiać piaszczyste i kamieniste plaże, smakować różnorodne potrawy. Największe wrażenie wywarła na mnie stolica Malty –Valletta, oraz miasteczka Rabat i Mdina. Ich malownicza zabudowa i egzotyczna roślinność zapierały dech w piersiach. Na Gozo zobaczyłam Xlendi Bay, Dwejra Tower z Fungus Rock i pozostałością po Lazurowym Oknie, a także Ramla Bay. Niezapomniany był również krótki rejs łódeczką do Blue Grotto, gdzie refleksy światła wydobywają piękne barwy, a pomarańczowe algi dodatkowo barwią wodę. Najpiękniejszą plażą okazała się Blue Lagoon, znajdująca się pomiędzy wyspami Gozo i Comino. To wspaniałe miejsce dla zwolenników nurkowania.
Pobyt na Malcie był bardzo intensywny oraz bogaty w nowe doświadczenia. Udział w projekcie „Uczyć – ciekawiej, nowocześniej, efektywniej” na pewno podniósł moje kompetencje w zakresie stosowania nowoczesnych technologii informatycznych. Zgromadziłam bazę środków dydaktycznych, które zamierzam wykorzystać w pracy nauczyciela i w tworzeniu strony internetowej szkoły. Niewątpliwie był to też czas na podniesienie kompetencji językowych.
Iwona Urbaś

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz