Po
udziale w dwutygodniowym kursie metodycznym Methodology Revisited Revitalised
Renergised w Executive Training Institute na Malcie w ramach projektu Erasmus+
„Uczyć ciekawiej, nowocześniej i efektywniej” nadszedł czas na wdrożenie
poznanych metod i form pracy.
W
lutym i marcu p. Agnieszka Bogunia oraz p. Agata Gębala przeprowadziły cykl
zajęć kulturowych w języku angielskim „Z wizytą na Malcie”. W zajęciach brali
udział uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych. Podczas spotkań uczniowie
zostali zapoznani z podstawowymi informacjami o Malcie: symbole narodowe,
języki urzędowe, zwyczaje i obyczaje maltańskie, historia Malty. Ponadto mieli
okazję wzbogacić bazę słownictwa anglojęzycznego, gdyż całe zajęcia prowadzone
były w języku angielskim.
Na lekcjach zostały wykorzystane autentyczne materiały: filmy o Malcie w wersji anglojęzycznej, platforma GoogleMaps, która była alternatywą mapy tradycyjnej i dzięki której w łatwy sposób można było wskazać uczniom odległość Polska – Malta. Kolejnym narzędziem była platforma internetowa GoConqr, gdzie można tworzyć mapy myśli, fiszki oraz quizy. Niezwykle motywującym i skupiającym uwagę był quiz stworzony za pomocą strony internetowej Kahoot.
Na lekcjach zostały wykorzystane autentyczne materiały: filmy o Malcie w wersji anglojęzycznej, platforma GoogleMaps, która była alternatywą mapy tradycyjnej i dzięki której w łatwy sposób można było wskazać uczniom odległość Polska – Malta. Kolejnym narzędziem była platforma internetowa GoConqr, gdzie można tworzyć mapy myśli, fiszki oraz quizy. Niezwykle motywującym i skupiającym uwagę był quiz stworzony za pomocą strony internetowej Kahoot.
Uczniowie
powtarzali zdobyte wiadomości w formie zabawy, co sprawiło, że każdy angażował
się w grę. Aby uatrakcyjnić zajęcia wykorzystano także zasoby stron
internetowych Puzzlemaker oraz Crossword Labs. Pierwsza z nich oferuje
możliwość wygenerowania zaszyfrowanych zdań, natomiast na drugiej można
stworzyć różnorodne krzyżówki. Zajęcia te nie tylko były okazją do zapoznania
się z obyczajami, zwyczajami i kulturą Malty, lecz także dały uczniom możliwość
obcowania z językiem angielskim. Poza tym zostały zastosowane różnorodne
technologie informacyjno-komunikacyjne, które są niezwykle ważne w procesie
nauczania i uczenia się.
Opr. Agata Gębala
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz