Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 19 marca 2020

"Z wizytą na Malcie" - konspekt zajęć


Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego
„Z Dwójką w świat, czyli kultura krajów anglojęzycznych na lekcjach języka angielskiego”

Opracowanie: Agnieszka Bogunia, Agata Gębala (Szkoła Podstawowa nr 2 w Wadowicach)

Temat zajęć: Z wizytą na Malcie.
Czas trwania: 2 jednostki lekcyjne

CELE GŁÓWNE:
- wprowadzenie wiadomości z zakresu geografii
- wprowadzenie słownictwa niezbędnego do opisania Malty
- zapoznanie uczniów z przykładami edukacyjnych stron internetowych, na których znajdują się informacje o Malcie
- kształtowanie umiejętności tworzenia map myśli
- rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem
- kształcenie umiejętności mówienia

CELE OPERACYJNE:
W zakresie wiadomości, uczeń zna:
- symbole narodowe, język urzędowy, stolicę Malty
W zakresie umiejętności, uczeń potrafi:
- korzystać ze stron internetowych dotyczących Malty, w tym z portali obcojęzycznych
- konstruować mapy myśli
- wyszukiwać w tekście konkretnych informacji
- zaprezentować nabytą wiedzę w formie wypowiedzi ustnej

METODY:
-praktycznego działania: praca z kartami pracy, wykorzystanie Internetu
-podająca: wykład, objaśnianie poleceń
-aktywizująca: mapy pojęciowe, burza mózgów, quizy

FORMY PRACY:
-indywidualna, kierowana przez nauczyciela i samodzielna
-w grupach
-w parach
-zbiorowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- książka „Exploring Malta -  An Activity Book”
-komputery z dostępem do Internetu
-strona internetowa:
Malta | Basic Information | Everyone Must K 

Best of MALTA - Valletta, Sliema, Gozo Island, Popeye Village | Мальта обзор https://www.youtube.com/watch?v=AHUK52u5Hpw

- platforma internetowa  GoConqr
- kahoot.com
- mapa Malty – GoogleMaps
PRZEBIEG ZAJĘĆ:

Uczniowie losują pytania na powyższej stronie i odpowiadają na nie.

2. Wprowadzenie do tematu.
Zadaniem uczniów jest odnalezienie w klasie pięciu liter zapisanych na kartkach. Z liter mają ułożyć nazwę państwa, o którym będziemy rozmawiać na zajęciach.

Następnie uczniowie podają swoje skojarzenia i znane fakty o Malcie.
Nauczyciel wskazuje na mapie Maltę i długość trasy z Polski na Maltę przy użyciu Google Maps.
Kolejnym krokiem jest zapoznanie uczniów z podstawowymi informacjami na temat Malty. Uczniowie oglądają filmy. Podczas prezentacji uczniowie starają się zapamiętać najważniejsze informacje.

Malta | Basic Information | Everyone Must K https://www.youtube.com/watch?v=bNTNEraY7dQnow
Po obejrzeniu filmu uczniowie tworzą flagę Malty z otrzymanych szablonów i patyczków.

Best of MALTA - Valletta, Sliema, Gozo Island, Popeye Village | Мальта обзор

https://www.youtube.com/watch?v=AHUK52u5Hpw



Następnie nauczyciel włącza mapę myśli za pomocą platformy GoConqr i sprawdza wiedzę uczniów. Wyświetla poszczególne zagadnienia i pyta ich, co oznaczają. Uczniowie starają się udzielać odpowiedzi po angielsku.


Kolejne zadanie polega na rozwiązaniu krzyżówki zaczerpniętej z książki „ Exploring Malta -An aktivity Book” lub stworzonej za pośrednictwem crosswordlabs.com (załącznik nr 1)

Następnie uczniowie wykonują model tradycyjnego balkonu maltańskiego (źródło - Exploring Malta – An Activity Book).

Rozwiązanie kryptogramu jest kolejnym zadaniem (załącznik nr 2). Uczniowie mogą odszyfrowywać hasło na czas. Kto pierwszy rozwiąże, otrzymuje plusa z aktywności.

Na zakończenie cyklu zajęć uczniowie rozwiązują quiz używając aplikacji Kahoot. Uczeń, który uzyskał najwięcej punktów z quizu otrzymuje plus z aktywności.

3. Zakończenie zajęć.
Uczniowie podsumowują cykl lekcji kulturowych o Malcie. Opowiadają, co ich szczególnie zainteresowało, co zapamiętali, co im się najbardziej podobało.

Link do konspektu wraz z załącznikami: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz