Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 7 marca 2021

Konspekt zajęć dwujęzycznych pt. "Heart" z cyklu "Knowledge without limits".

Zajęcia prowadzone przez dwóch nauczycieli  (język angielski, biologia) na platformie TEAMS

Cele lekcji:

- zapoznanie uczniów z budową i funkcjonowaniem serca,
- wprowadzenie podstawowego słownictwa w języku angielskim dotyczącym budowy i pracy serca,
- uświadomienie konieczności regularnego wysiłku fizycznego dla prawidłowego funkcjonowania serca,
- zainteresowanie uczniów nauką przedmiotów ścisłych i języków obcych. 

Metody i formy nauczania: CLIL, TPR,  audiowizualna,  praca indywidualna

Pomoce dydaktyczne (zestawienie na platformie Genial.ly):

https://view.genial.ly/602eb543d5a1a70d7834362d/vertical-infographic-heart

 Plan zajęć:

1) Powitanie w języku angielskim, przedstawienie tematyki zajęć.

2) Nawiązanie do kulturowego wyobrażenia kształtu serca. Przedstawienie gestem (uczniowie proszeni są o powtarzanie gestów pokazywanych przez nauczyciela). 

3)Nauczyciel biologii omawia kształt i budowę serca. 

4)Wspólne wykonanie łamigłowki na platformie wordwall:

  https://wordwall.net/pl/resource/8363045/biologia/budowa-serca-kl-7

5) Nauczyciel języka angielskiego wprowadza podstawowe słownictwo: 

Heart – serce

blood – krew

pump - pompować

aorta – tętnica główna, aorta

right atrium – prawy przedsionek

left atrium – lewy przedsionek

pulmonary vein – żyła płucna

pulmonary artery – tętnica płucna

ventricle, chamber – komora

heartbeat – uderzenie serca

Podczas prezentowania wymowy nauczyciel godaje gesty powtarzane przez uczniów (serce, pompować, prawy, lewy, bicie serca, komory, przepływ krwi).

6)  Nauczyciel bologii zapowiada  film, na którym pokazane będzie, jak pracuje serce. Kazdy z nauczycieli zapisuje pytanie, na które uczniowie mają znaleźć odpowiedź w trakcie projekcji i zapisać na czacie: 

Nauczyciel biologii: Co powoduje przyspieszone bicie serca?

Nauczyciel jęz. angielskiego:  How many heartbeats are done every day?

Film:

https://www.youtube.com/watch?v=GMBSU-2GK3E&fbclid=IwAR2uz8h1QiDN2YGKcHBa13RT9ChV4XDILrVpmZRNROz3TeCQgZndmzLGLVU 

7) Prezentacja i omówienie odpowiedzi uczniów. Podkreślenie, że serce lubi ruch i dlatego ważne jest, aby ćwiczyć regularnie. Przypomnienie wprowadzonego słownictwa i przypisanego wyrazom gestów. 

8) Poproszenie uczniów o ułożenie puzzli i przysłanie zdjęcia na czat: 

https://im-a-puzzle.com/#/play?&ref=user/look_i_m_a_hearts_puzzle_2oi0jk4y9&difficulty=3&mode=3

 9) Powtórka słownictwa i wiadomości o budowie serca po angielsku. Wspólne roziązywanie łamigłówki:  https://wordwall.net/pl/resource/45348/science/heart-diagram-using-labelled-diagram 

10) Wprowadzenie do zadania z piosenką:

 - zadaniem uczniów jest wysłuchanie ze zwróceniem uwagi na podane wcześniej słowa,

 - podobnie jak do filmu, każdy z nauczycieli zadaje jedno pytanie. Uczniowie zapisują odpowiedzi na czacie (pod pytaniem)

Nauczyciel jęz. angielskiego : Does blood flow into the heart from the right or left side?
Nauczyciel biologii: Ile razy krew trafia do serca?

 Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=I9ad-UXdFeA (Mr Parr)

11) Omówienie odpowiedzi uczniów. Wskazanie, iż ćwiczenia w rytm muzyki np. taniec są korzystne dla serca ze względu na płynność ruchów, zaangażowanie i płynącą z nich przyjemność. Zaproszenie uczniów do wykonywania gestów w trakcie ponownego wysłuchania piosenki (przy usłyszeniu słów wprowadzonych wcześniej). 

12)       Ewaluacja- ocena zajęć przy pomocy emotikionów.

 Opr. Iwona Majkowska - Kochan, Iwona Kozioł - Ponikiewska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz