Zajęcia prowadzone przez dwóch nauczycieli (język angielski, biologia) na platformie TEAMS
Cele lekcji:
Metody i formy nauczania: CLIL, TPR, audiowizualna, praca indywidualna
Pomoce dydaktyczne (zestawienie na platformie Genial.ly):
https://view.genial.ly/602eb543d5a1a70d7834362d/vertical-infographic-heart
Plan zajęć:
1) Powitanie w języku angielskim, przedstawienie tematyki zajęć.
2) Nawiązanie do kulturowego wyobrażenia kształtu serca. Przedstawienie gestem (uczniowie proszeni są o powtarzanie gestów pokazywanych przez nauczyciela).
3)Nauczyciel biologii omawia kształt i budowę serca.
4)Wspólne wykonanie łamigłowki na platformie wordwall:
https://wordwall.net/pl/resource/8363045/biologia/budowa-serca-kl-7
5) Nauczyciel języka angielskiego wprowadza podstawowe słownictwo:
Heart – serce
blood – krew
pump - pompować
aorta – tętnica główna, aorta
right atrium – prawy przedsionek
left atrium – lewy przedsionek
pulmonary vein – żyła płucna
pulmonary artery – tętnica płucna
ventricle, chamber – komora
heartbeat – uderzenie serca
Podczas prezentowania wymowy nauczyciel godaje gesty powtarzane przez uczniów (serce, pompować, prawy, lewy, bicie serca, komory, przepływ krwi).
6) Nauczyciel bologii zapowiada film, na którym pokazane będzie, jak pracuje serce. Kazdy z nauczycieli zapisuje pytanie, na które uczniowie mają znaleźć odpowiedź w trakcie projekcji i zapisać na czacie:
Nauczyciel biologii: Co powoduje przyspieszone bicie serca?
Nauczyciel jęz. angielskiego: How many heartbeats are done every day?
Film:
7) Prezentacja i omówienie odpowiedzi uczniów. Podkreślenie, że serce lubi ruch i dlatego ważne jest, aby ćwiczyć regularnie. Przypomnienie wprowadzonego słownictwa i przypisanego wyrazom gestów.
8) Poproszenie uczniów o ułożenie puzzli i przysłanie zdjęcia na czat:
https://im-a-puzzle.com/#/play?&ref=user/look_i_m_a_hearts_puzzle_2oi0jk4y9&difficulty=3&mode=3
9) Powtórka słownictwa i wiadomości o budowie serca po angielsku. Wspólne roziązywanie łamigłówki: https://wordwall.net/pl/resource/45348/science/heart-diagram-using-labelled-diagram
10) Wprowadzenie do zadania z piosenką:
- zadaniem uczniów jest wysłuchanie ze zwróceniem uwagi na podane wcześniej słowa,
- podobnie jak do filmu, każdy z nauczycieli zadaje jedno pytanie. Uczniowie zapisują odpowiedzi na czacie (pod pytaniem)
Nauczyciel jęz. angielskiego : Does blood flow into the heart from the right or left side?
Nauczyciel biologii: Ile razy krew trafia do serca?
Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=I9ad-UXdFeA (Mr Parr)
11) Omówienie odpowiedzi uczniów. Wskazanie, iż ćwiczenia w rytm muzyki np. taniec są korzystne dla serca ze względu na płynność ruchów, zaangażowanie i płynącą z nich przyjemność. Zaproszenie uczniów do wykonywania gestów w trakcie ponownego wysłuchania piosenki (przy usłyszeniu słów wprowadzonych wcześniej).
12) Ewaluacja- ocena zajęć przy pomocy emotikionów.
Opr. Iwona Majkowska - Kochan, Iwona Kozioł - Ponikiewska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz