Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 15 grudnia 2020

Sprawozdanie z otwartej lekcji dwujęzycznej pt. „Ułamki/ Fractions”

 


 15 grudnia 2020 roku przeprowadzono za pomocą platformy Microsoft Teams   otwartą lekcję dwujęzyczną  z cyklu „Knowledge without limits” z elementami metody CLIL: Ułamki/ Fractions.

CLIL to metoda, która pozwala dzieciom i młodzieży uczyć się języka angielskiego przy okazji nauki innych przedmiotów i odwrotnie, na lekcjach języka przyswajać treści np.    z matematyki.

Lekcje dwujęzyczne przeprowadzane są w ramach projektu Erasmus+ pt. "Uczyć - ciekawiej, nowocześniej, efektywniej" .

Lekcję przygotowały nauczycielki: Katarzyna Mużydło- nauczycielka matematyki i Agnieszka Bogunia- nauczycielka języka angielskiego, a uczestniczyli w niej chętni uczniowie  z klasy 5a oraz zaproszeni nauczyciele.

W trakcie spotkania uczniowie:

-     utrwalali  pojęcie ułamka zwykłego,

-      utrwalali  nazwy związane z pojęciem ułamka zwykłego,

-      utrwalali  umiejętności odczytywania ułamków zwykłych zaprezentowanych graficznie,

-     wykonywali ćwiczenia matematyczne,

-     poznali pojęcia matematyczne  w języku angielskim,

-        reagowali werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela,

-         czytali  ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania,

-     podnosili poziom umiejętności językowych i wiedzy przedmiotowej.

       Nauczycielki wykorzystały na lekcji narzędzia TIK takie jak: komputery, platformę MT. Zastosowały elementy metody CLIL oraz  metodę audiowizualną w trakcie pracy indywidualnej oraz na forum klasy.

Do przeprowadzenia lekcji przygotowano:

-  scenariusz lekcji, 

- karty pracy,

- słowniczek pojęć i symboli matematycznych,

oraz wykorzystano filmy:

Let’s learn fractions: www.youtube.com/watch?v=n0FZhQ_GkKw

Fractions!: www.youtube.com/watch?v=362JVVvgYPE

 i  gry dydaktyczne online :

Fractions in words: www.wordwall.net/resource/46509/maths/fractions-quiz  

Fractions quiz: www.wordwall.net/resource/58323/maths/fractions-words

 Opracowanie: Agnieszka Bogunia, Katarzyna Mużydło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz