Łączna liczba wyświetleń

środa, 18 grudnia 2019

"Cheer, cheer, cheer the year..." - wspólne śpiewanie na ekranie


We wtorek, 17 grudnia 2019 roku, uczniowie klas 3a i 3b mieli okazję spotkać się z rówieśnikami z czterech krajów europejskich: Włoch, Francji, Turcji i Ukrainy, aby złożyć sobie życzenia świąteczno - noworoczne i przekazać pozdrowienia w języku angielskim.


Jak to możliwe? 


Wszystkie szkoły biorące udział w spotkaniu realizują projekt na platformie eTwinning, skupiającej uczniów i nauczycieli pragnących rozwijać współpracę międzynarodową. Tematem obecnego projektu są zadania związane z książką - klasyką literatury dziecięcej - pod tytułem "Charlie i fabryka czekolady". Angielski tytuł projektu brzmi "Whose chocolate factory is it?".
W jego ramach, uczniowie klas trzecich szkoły podstawowej realizujący innowację pedagogiczną pn. "Let's play, talk, sing", wykonują prace plastyczno - językowe, których efekty prezentowane są uczniom z innych szkół. 



W trakcie spotkania online uczestnicy wykonali rysunek pt. "Happiness factory", który był ...wykonywany jednocześnie w pięciu krajach.
Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu cyfrowego narzędzia http://colorillo.com pozwalającego na symultaniczne nanoszenie linii na ekran komputera. 

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Wadowicach rysowali za pomocą myszki komputerowej, a efekty swojej pracy i elementy nanoszone przez inne szkoły widzieli na ekranie tablicy multimedialnej.






Kulminacyjnym punktem spotkania było wspólne odśpiewanie piosenki o tematyce noworocznej. 
Z pięciu szkół i pięciu krajów popłynęły słowa: 
"Cheer, cheer, cheer the year, new one's just begun, 
celebrate with all your friends, cheer for everyone"
 będące jednocześnie życzeniami dla wszystkich uczestników spotkania. 

Noworoczna videokonferencja została zorganizowana w ramach działań projektu Erasmus+ pn. "Uczyć - ciekawiej, nowoczesniej, efektywniej". Jednym z jego celów jest motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego i stwarzanie możliwości do wykorzystania języka obcego w praktyce. Wspólne śpiewanie piosenki na pewno przyczyniło się do wzrostu motywacji do uczenia się nowych słówek, a sądząc po zadowolonych minach uczniów spotkanie z rówieśnikami (nawet poprzez ekran komputera) dostarczyło dużo radości. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz