Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 13 lutego 2020

Sprawozdanie p. Katarzyny Mużydło z kursu w ramach projektu Erasmus+ pt. "Uczyć - ciekawiej, nowocześniej, efektywniej"


Imię i nazwisko: Katarzyna Mużydło 
Placówka: Szkoła Podstawowa nr 2 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs Technology Enhanced Leearning
Kraj: Malta – St. Julian’s
Czas trwania mobilności: 27.01.2020r. – 07.02.2020r.

W dniach 27.01.2020 do 7.02.2020 w ramach projektu Erasmus+ brałam udział w szkoleniu "Technology Enhanced Learning" dla nauczycieli z różnych krajów. Na miejsce mojego kursu wybrałam Executive Training Institute w miejscowości St Julian's na Malcie.

26.01.2020r. przybyłam wraz z innymi uczestnikami mobilności na Maltę. Przybycie do St. Julian’s na dzień przed rozpoczęciem zajęć pozwoliło na zapoznanie się z komunikacją Malty i okolicą szkoły. W pierwszym dniu kursu zapoznałam się z zasadami panującymi w szkole, lokalizacją najważniejszych miejsc, ofertą wycieczek fakultatywnych oraz planem pracy na najbliższe dwa tygodnie kursu. W pierwszym tygodniu moja grupa składała się z trzech osób. W drugim tygodniu pobytu dołączyły kolejne trzy osoby.  Grupa była w pełni międzynarodowa. W zajęciach uczestniczyli obywatele: Włoch, Francji oraz Polski. Zajęcia odbywały się codziennie w godzinach 9.00 – 14.30. Prowadząca Valerie stosowała różnorodne metody i formy pracy, kładąc nacisk na ćwiczenie poznanych umiejętności, dopasowanie poznawanych aktywności do swoich potrzeb oraz umiejętność komunikowania się w języku angielskim.

Celem tego kursu było doskonalenie stosowania nowoczesnych technologii w nauczaniu. W czasie 42 godzin zajęć rozwijaliśmy swoje umiejętności z zakresu przygotowywania ćwiczeń online, tworzenia własnych stron internetowych na potrzeby edukacji, umieszczania na nich wcześniej opracowanych podcastów, wykonywania ćwiczeń wymagających  zewnętrznego oprogramowania itp. Ponadto rozwijaliśmy potencjał nowatorskich metod nauczania. Mieliśmy również możliwość zapoznana się z nowoczesnym oprogramowaniem do tablic interaktywnych, które z łatwością można stosować na zajęciach z innych przedmiotów. Większość z narzędzi, jakie służą do prowadzenia lekcji z wykorzystaniem tych nowoczesnych technologii, jest darmowa i dostępna online.

            Po zajęciach wspólnie z koleżankami czas wolny poświęcałyśmy na zwiedzanie Malty. W ciągu dwóch tygodni zobaczyłam takie miasta jak: Valletta, Rabat, Mdina, stolicę Gozo – Victorię. Odwiedziłam wiele pięknych miejsc: Upper Barrakka Garden, Katedra w Vallettcie, Sliema, Mosta, Ta’qali-Dai (wioska rękodzieła), Attard, St. Paul’s Bay, jedną z piękniejszych plaż Malty - Golden Bay, Xlendi Bay, Dwejra Tawer z Fungus Rock i pozostałością po Lazurowym Oknie, a także Calypso Cave, Marsaxlokk – największy targ, Dingli Cliffs, Blue Grotto, Blue Lagune znajdującą się pomiędzy wyspami Gozo i Comino. Podczas rejsu miałam okazję oglądać imponujące fortyfikacje Malty.  Poruszanie się po wyspach, zwiedzanie oraz zakupy pozwoliły na praktyczne korzystanie z nabytych umiejętności komunikacyjnych w zakresie języka angielskiego.

            Dni spędzone na Malcie były bardzo intensywne oraz bogate w nowe doświadczenia. Mój udział w projekcie „Uczyć – ciekawiej, nowocześniej, efektywniej” przyczynił się do:
- podniesienie moich kompetencji w użyciu nowoczesnych technologii,
- poznania wielu różnorodnych możliwości wykorzystania dostępnego oprogramowania dla unowocześnienia i uatrakcyjnienia prowadzonych lekcji takich jak: Google Drive, EDpuzzle, 123Apps, FlashBack Express, Blloger, LearningApss, WIKIs, Wix, Voki, Kahoot, Podomatic, Blendspace, Spark Adobe, Quizlet, Webquest, GoConqr, WordArt, Canva, Twinery, StoryJumper.
- zgromadzenia niewielkiej bazy środków dydaktycznych, które zamierzam wykorzystać i stale tę bazę poszerzać,
- podniesienia moich kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
- nawiązania nowych, międzynarodowych kontaktów,
- poznania kultury i zwyczajów życia na Malcie.


Oprac. Katarzyna Mużydło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz